Avatar billede fauer Nybegynder
05. marts 2008 - 10:12 Der er 13 kommentarer

Hvordan ændrer jeg max karakterer til mere end 255?

Hej eksperter

Jeg sidder for første gang og arbejder med php og sql.. men har dog en del erfaring med ASP og Access database.

Nu skal jeg redigere et eksisterende site, hvor der er et tekst feld med plads til max 255 karatere.

I Access ville jeg bare ændre db kolonnen fra tekst til notat.
Kan jeg også det i sql, og hvordan gør jeg?
Avatar billede fant0mas Nybegynder
05. marts 2008 - 10:24 #1
Ændre fra varchar 255 til text. Lige så simpelt :S
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. marts 2008 - 10:57 #2
Avatar billede fauer Nybegynder
05. marts 2008 - 11:00 #3
Hmm jeg har jo aldrig set sql før, så hvor og hvordan gør rent praktisk, jeg kan godt finde den kolonne det handler om, men hvad så?
Avatar billede fauer Nybegynder
05. marts 2008 - 11:01 #4
Må indrømme at jeg ikke er så god til teknisk englesk, at jeg får ret meget ud af det link.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. marts 2008 - 11:37 #5
Hvis du har adgang til phpmyadmin, så skal du vælge at redigere linjen, og rette varchar(255) til text.
Avatar billede fant0mas Nybegynder
05. marts 2008 - 11:46 #6
Hov, det beklager jeg, læste vist ikke ordentligt efter. Hvis du ikke har phpmyadmin, kan du bruge følgende - :

mysql_connect('host','bruger','kode');
mysql_select_db('database');

$sql = 'ALTER TABLE tabelnavn MODIFY felt text';
$row = mysql_query($sql);
Avatar billede noob2003 Nybegynder
05. marts 2008 - 12:30 #7
eller hvad med longtext ??
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2008 - 14:34 #8
<ole>

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/string-type-overview.html

- og hvis du ikke er god til teknisk engelsk, skal du nok overveje at lære det først. At kode web uden gode engelsk kundskaber er som at male og være farveblind  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. marts 2008 - 14:35 #9
Hov hov olebole: Jeg har malet mange vægge, lister, brædder og lign og jeg er farveblind...
Avatar billede fant0mas Nybegynder
05. marts 2008 - 14:53 #10
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. marts 2008 - 15:01 #11
:o)
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2008 - 23:34 #12
jakobdo >> Ja, jeg har talt med farvehandleren. Den stakkels mand påstår at være ved at få spat af 'ham dér', som hele tiden kommer rendende og taler om en nøjagtig heks - eller hex - eller sådan noget ... og altid nægter at se på en farveprøve!  ;D
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. marts 2008 - 08:13 #13
Kan lige se det for mig... :o)