Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
05. marts 2008 - 10:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fyld gridview udfra xml fil

Hej

Jeg skal have fyldt et asp.net gridview op, udfra en xml fil som ser sådan her ud

  <User>
    <Name>Alex</Name>
    <Password>Kl54Py3nUH2S/DElGojJOamGFEWS9g1P5I8KGvU9240h77zlnn+tr0j+zZwJTgN/1vhlW6NJQcSKlAUT2Lr9MWhli0rhWw==</Password>
    <Email>email</Email>
  </User>
  <User>
    <UserName>Søren</UserName>
    <Name>Søren Schantz</Name>
    <Password>Q5NB6QYKlbq2+4cswzCpf/iXD8EP31EtvBVI4w0vwxcLnRL5nSEFWTpEynYPCITG8Z8hDaqAM9WQwr1RKYsh6uwzOlIa</Password>
    <Email>email</Email>
    <Added>20-02-2008 16:55:58</Added>
    <Lastlogin>Never</Lastlogin>
  </User>

Der er også noget configuration i filen, men det skal ikke bruges i dette sammenhæng.
Jeg skal have den data fra xml filen over i et dataset. Men hvordan gør jeg det?
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
06. marts 2008 - 10:32 #1
Dette kan gøres ved hjælp at et dataset. Som kan fyldes vha. dataset.ReadXml(), men det virker ikke ordenligt. Jeg bliver nød til at bruge en XmlTextReader, men det kan jeg ikke få til at virke ordenligt. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede skov_p Praktikant
06. marts 2008 - 22:25 #2
Hvis du har mulighed for at ændre XML filen lidt virker en dataset.ReadXml()

<root>
Dine XML data her
</root>

Jeg får dog en exception på ø i Søren
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. marts 2008 - 12:08 #3
Det ændrer ingenting. Nu kommer der bare 2 kolloner i min gridview Configuration og root_id. Før var det bare Gallery_id
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. marts 2008 - 12:10 #4
Her er koden der skal fylde den gridview

DataSet ds = new DataSet();
ds.ReadXml(AppConfiguration.CAppFile.GetFilePath);
GridView.DataSource = ds;
GridView.DataBind();

Og her er xml fil
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<root>
  <Configuration>
  </Configuration>
  <User>
    <Name>Alex</Name>
    <Password>Kl54Py3nUH2S/DElGojJOamGFEWS9g1P5I8KGvU9240h77zlnn+tr0j+zZwJTgN/1vhlW6NJQcSKlAUT2Lr9MWhli0rhWw==</Password>
    <Email>email</Email>
  </User>
  <User>
    <UserName>Søren</UserName>
    <Name>Søren Schantz</Name>
    <Password>Q5NB6QYKlbq2+4cswzCpf/iXD8EP31EtvBVI4w0vwxcLnRL5nSEFWTpEynYPCITG8Z8hDaqAM9WQwr1RKYsh6uwzOlIa</Password>
    <Email>email</Email>
    <Added>20-02-2008 16:55:58</Added>
    <Lastlogin>Never</Lastlogin>
  </User>
</root>
Avatar billede skov_p Praktikant
07. marts 2008 - 12:14 #5
GridView.DataSource = ds.Tables[0];
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. marts 2008 - 12:15 #6
Jeg skal så have lavet en kollonne med brugernavn, navn, email, oprettet, sidste login
Avatar billede skov_p Praktikant
07. marts 2008 - 12:23 #7
Forstår ikke din sidste kommentar

Her er min kode

DataSet ds = new DataSet();
ds.ReadXml( filename, XmlReadMode.Auto );
dataGridView.DataSource = ds.Tables[0];

XML tekst

<root>
<User>
    <Name>Alex</Name>
    <Password>Kl54Py3nUH2S/DElGojJOamGFEWS9g1P5I8KGvU9240h77zlnn+tr0j+zZwJTgN/1vhlW6NJQcSKlAUT2Lr9MWhli0rhWw==</Password>
    <Email>email</Email>
  </User>
  <User>
    <UserName>Soren</UserName>
    <Name>Soren Schantz</Name>
    <Password>Q5NB6QYKlbq2+4cswzCpf/iXD8EP31EtvBVI4w0vwxcLnRL5nSEFWTpEynYPCITG8Z8hDaqAM9WQwr1RKYsh6uwzOlIa</Password>
    <Email>email</Email>
    <Added>20-02-2008 16:55:58</Added>
    <Lastlogin>Never</Lastlogin>
  </User>
  </root>

Her er output i mit gridview
www.skovkristensen.dk/XML.jpg
Avatar billede skov_p Praktikant
07. marts 2008 - 12:29 #8
How det er først nu jeg ser at der er tale om asp.net, så holder mit eksempel ikke vand.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. marts 2008 - 10:22 #9
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede skov_p Praktikant
12. marts 2008 - 21:30 #10
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. marts 2008 - 12:37 #11
Nu har jeg fået det til at virke nogenlunde, ved at rette i min xml fil. Men den viser stadig password feltet, kan jeg ikke undgå det på en eller anden måde?
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. marts 2008 - 13:36 #12
Har fået det til at virke:) Smid et svar og tak for hjælpen
Avatar billede skov_p Praktikant
13. marts 2008 - 13:57 #13
Godt