Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. marts 2008 - 08:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Thumbnails slideshow?

Hejsa

Jeg har lavet et galleri på min side, vha UILoader, og så har jeg lavet nogen små thumbnails af mine billeder, som jeg linker til billederne i loaderen, men der kan ikke være så mange thumbnails på min side, så kan man lave en slags slideshow... eller bare en funktion der gør at når man glider musen til højre så kører man til højre i slideshowet... og til venstre det samme?

Lidt svært at forklare....

Håber i forstår...

På forhånd takker Lone
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. marts 2008 - 08:24 #1
Kan lige linke til min side, det er under galleri jeg ønsker denne funktion... :)

http://mopsviggo.dk
Avatar billede soeren5 Nybegynder
05. marts 2008 - 16:39 #2
Hëj Viggosmor
Vil du have det med frames eller i actionscript?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
05. marts 2008 - 17:23 #3
Det ved jeg ikke, hvad er nemmest?

Er endnu ikke så god til actionscripting men ville meget gerne lære at lave det.... det meste af den side jeg har linket til er lavet i tidslinje animation.... og kun enkelte AS....

Har svært ved grundlæggende at forstå as.... men er blevet lidt bedre til det her på det sidste....

:)
Avatar billede soeren5 Nybegynder
07. marts 2008 - 17:55 #4
Du kan prøve med dette script.
God fornøjelse

/* Opload dine billeder til serveren. Der skal være et lille og et stort billede af hver. Komprimer billerne til den oenskede stoerrelse, saa download tiden bliver lille.
Opret et ekstra layer på timeline. Kald f.eks. det nederste layer for background og det oeverste for action. Vaelg en passende baggrund for dine billeder på background layer.
Opret to buttom's på backbground layer i foerste keyframe. En venstre pil knap, for at bevaege billederne til (sjovt nok) venstre og en for at bevæge dem til hoejre.
I eks. er den venstre buttom instance navnet "left_btn" og "right_btn" for den hoejre.
Copy/paste hele denne tekste ind i foerste keyframe i actions layer.
Test dit program
Husk at indsaette din egen URL
*/

var billedNr:Number =1; //Variabel for det aktuelle billede
var antalBilleder:Number = 6+1; //Variabel for antallet af billeder du ønsker at vise.Laegger 1 til fordi mit foerste billede hedder billedlille1.jpg.

function loadBillede(i:Number){
    //Url for din placering af billeder. I dette eks. er navnet på filerne billedlille(1,2,3..).jpg og billedstor(1,2,3..).jpg
    billedeLille_Url = "<URL>"+"billedlille" + i + ".jpg"; //Husk at indsaette din egen URL. f.eks. "http://www.XXX.dk/../"
    billedeStor_Url = "<URL>"+"billedstor" + i + ".jpg"; //Husk at indsaette din egen URL
    // For det lille billede
    this.createEmptyMovieClip("img_mc", this.getNextHighestDepth());
    var mclListener:Object = new Object();
    mclListener.onLoadInit = function(target_mc:MovieClip):Void {
        target_mc._x = 540;//Billedes placering på stage
        target_mc._y = 150;
        target_mc._height =150;//Her kan du aendre hojden og bredden af dit billede
        target_mc._width =150;// Hvis du undlader dem. vises den oprindelige stoerrelse
    }
    //For det store billede
    this.createEmptyMovieClip("imgStor_mc", this.getNextHighestDepth());
    var mclStorListener:Object = new Object();
    mclStorListener.onLoadInit = function(target_mc:MovieClip):Void {
        target_mc._x = 100;//Billedes placering på stage
        target_mc._y = 150;
        target_mc._height =350;//Her kan du aendre hojden og bredden af dit billede
        target_mc._width =350;// Hvis du undlader dem. vises den oprindelige stoerrelse
    }

    //Benytter metoden MovieClipLoader til at loade billederne ind i run time.
    var myMCL:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
    myMCL.addListener(mclListener);
    myMCL.loadClip(billedeLille_Url, img_mc);

    var myMCLstor:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
    myMCLstor.addListener(mclStorListener);
    myMCLstor.loadClip(billedeStor_Url, imgStor_mc);
}

//Her starter selve "programmet" med at indlaese det foerste billede. billedNr =1
loadBillede(billedNr);

//Hvis der trykkes på hoejre knap
right_btn.onPress = function (){
    billedNr += 1;
    if (billedNr< antalBilleder){
        imgStor_mc.removeMovieClip();
        img_mc.removeMovieClip();
        loadBillede(billedNr);
    }else
    {billedNr -=1;
    }

//Hvis der trykkes på venstre knap
left_btn.onPress = function (){
    billedNr -= 1;
    if (billedNr>= 1){
        //sletter det forige billede.
        imgStor_mc.removeMovieClip();
        img_mc.removeMovieClip();
        loadBillede(billedNr);
    }else
    {billedNr +=1;
    }
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. marts 2008 - 13:57 #5
Hov havde overset dit svar... sorry

Takkekr det vil jeg prøve om jeg kan få til at fungere......

Læg et svar..... :)
Avatar billede soeren5 Nybegynder
15. marts 2008 - 17:07 #6
Fint.