Avatar billede anders1213 Nybegynder
02. marts 2008 - 17:29 Der er 12 kommentarer

Mit headset sender min computers lyd ud igennem mikrofonen

Hej.

Når jeg sidder og snakker med mine venner på Skype, så kan de hører alt den lyd der som jeg kan hører, der kommer fra min computer. Fx hvis jeg går ind i et spil, så kan de hører al den lyd der kommer ud i mine høretelefoner. Det er meget tydeligt at de kan hører det, altså som om at lyden kommer fra deres computer.

Det er et Steel Series H3 headset, og jeg sidder på en computer med Windows XP.

Jeg går ud fra at det er en indstilling der ikke er indstillet rigtigt? Men hvilken, eller er problemet noget andet?

Hilsen Anders.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. marts 2008 - 17:38 #1
du skal nok ind i mixeren og slå mikrofon fra under Afspilning
hvis mikrofonen ikke er der så vælg Indstillinger - Egenskaber og tilføj Mikrofon og tryk OK.
Sæt så flueben i den for at slå den fra
Avatar billede anders1213 Nybegynder
02. marts 2008 - 17:54 #2
Der er ikke noget i mixeren under afspilning der hedder Mikrofon. Der er noget der hedder Rear Pink In og så alle de andre farver jackstik jeg har i min computer. Men det hjælper heller ikke at slå den fra.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. marts 2008 - 19:38 #3
dobbeltklik på højttaler ved uret
indstillinger
egenskaber
i vinduet "vis følgende lydstyrkeindstilinger" skulle der gerne stå mikrofon, gør der ikke det (øverst skal radioknapen stå på afspilning)
Avatar billede anders1213 Nybegynder
02. marts 2008 - 19:48 #4
Jeg tror jeg har noget audio sofware på min computer, der gør at det ikke hedder mikrofon, men at man kan angive lydstyrken for samtlige jackstik i computeren, hvor den der repræsenterer mikrofonen må hedde Rear Pink In.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. marts 2008 - 20:25 #5
lyder meget sandsynligt
jeg kan faktisk ikke lige se for mig hvor det går galt. jeg vender tilbage lidt senre hvis jeg får en skør ide
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. marts 2008 - 22:26 #6
jeg tror du er nødt til at fortælle lidt mere, ellers endet det som rent gætværk.
hvilket lydkort har du
og hvilken software styrer lyd/mixer
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2008 - 22:33 #7
<ole>

Kan de stadig høre, hvad der kommer ud af hovedtelefonen, hvis du lukker munden?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2008 - 22:33 #8
- sorry ... kunne ikke lade være  ;o)
Avatar billede anders1213 Nybegynder
02. marts 2008 - 23:10 #9
<ole>
if $mouthshut = ("shut")

echo "Ja det er ligegyldigt. :)"
</bole>

Jeg kunne faktisk ikke finde serienummeret på mit lydkort. Kan det ikke tyde på manglende driver? Men jeg ved at det er et Realtek lydkort, og lydhåndterings softwaren hedder Realtek High Definition Audio.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
03. marts 2008 - 00:09 #10
hmm, har kigget lidt på det, og hvis det ikke hjælper at slå rear pink fra i mixeren under afspilning, så er det nok ikke det der er galt
har du mulighed for at prøve med andet headset
eller måske experimentere med om de kan høre det hvis du fx piller movedtelefon-jack ud og på den måde afprøve forskellige kombinationer og se om du kan finde en ting der fortæller lidt om hvilken retning vi skal i
Avatar billede anders1213 Nybegynder
03. marts 2008 - 08:44 #11
Jeg tror at det er det, at jeg bruger det headset der gør det. For jeg har prøvet med et andet headset hvor det problem ikke er der. Problemet der så er med det headset der virker er at, det på en eller anden måde får mit Realtek High Definition Audio software til at sige at jeg har taget et jackstik ud af computeren, uden at jeg har rørt noget. Den kunne sige det bare ved at jeg kom til at røre ved ledningen til headsettet, og den kunne poppe op 5 gange på 15 sek., hvor den siger det samme.

På det tidspunkt var jeg egentlig enig med mig selv om at jeg skulle have et nyt lydkort, men nu er det problem jo egentlig løst, men et nyt er opstået.

Det kan godt være at jeg bare skal have et nyt lydkort alligevel.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
03. marts 2008 - 10:13 #12
ja, det kunne godt se sådan ud, de koster jo heller ikke alverden