Avatar billede gimle007 Praktikant
29. februar 2008 - 09:03 Der er 7 kommentarer

Vise domæne login på www side

Hvordan viser man brugerne domæne login på en www side...

Jeg prøver at forstå hvordan man kan lave noget omkring at begrænse nogle dele af siden til besktemte brugere, er der nogle der ved noget om det...
Avatar billede peter_jensen Nybegynder
29. februar 2008 - 09:11 #1
Du burde nemt kunne finde et ASP bruger login system med forskellige bruger-levels indbtgget. Når brugeren logger ind, opretter du en session/cookie med access-level, og når brugeren kommer ind på en side hvor der kræves en højere access-level end den brugeren har, vidresender du ham til en fejlside.
Avatar billede gimle007 Praktikant
29. februar 2008 - 09:24 #2
Ok det var også det jeg havde i tankerne, så jeg er nok ikke helt ved siden af... Men ved du hvordan man viser den bruger som har åben siden. Brugeren er logget ind på et domæne...
Avatar billede peter_jensen Nybegynder
29. februar 2008 - 09:55 #3
Er det ikke bare ved korrekt login at sende brugeren videre til den side som han har requested. Evt. bruge en servervariabel til at angive hvilket domænenavn han er logget på. Tror nok det er:
Response.write Request.ServerVariables(SERVER_NAME)
Avatar billede gimle007 Praktikant
29. februar 2008 - 10:07 #4
Nej jeg tænker mere på at skjule nogle dele af en side, så hvis man er en bruger så må man godt se en tabel men hvis man er en anden bruger så skal man se en anden tabel... bare et eksempel...

Response.write Request.ServerVariables(SERVER_NAME)fejlede med:

Request object error 'ASP 0102 : 80004005'

Expecting string input

The function expects a string as input.
Avatar billede gimle007 Praktikant
29. februar 2008 - 10:39 #5
har selv løst det med:
<% Response.write Request.ServerVariables("LOGON_USER") %>
Avatar billede peter_jensen Nybegynder
29. februar 2008 - 10:57 #6
Okay...havde også glemt "" tegnene kan jeg se.

Mht. tabeller, så smid dem ind i en IF sætning, hvor du tester på bruger-level.

IF session(bruger-level) <= "20" Then
    tabel 01
ELSE
    tabel 02
END IF
Avatar billede gimle007 Praktikant
29. februar 2008 - 11:09 #7
Yes tror jeg har set lyste :-O det er ellers ikke så tit det sker...

Prøve at finde ud af en løsning.