Avatar billede mf1616 Nybegynder
17. juni 2001 - 10:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Editor via. JEditorPane

Jeg står og skal bruge en applet hvori man skal kunne redigerer HTML kode (online) men den skal være WYSIWUG. Jeg har overvejet at bruge JEditorPane og HTMLEditorKit, men finder dokumentationen for disse meget sparsomt. Er nogle der kender steder hvor man kan læse om disse (eller steder hvor en sådan applet allerede er udviklet)? Et eksempel på det det jeg søger kan ses på: http://www.priv.happynet.at/zrima/index.htm
Men koden for denne er lidt svær at gennemskue (og den kan mere end det jeg har behov for)
Avatar billede logical Nybegynder
20. juni 2001 - 21:54 #1
swing text er blandt det sværeste i den pakke.

Hvad præcist er det du vil understøtte?
Det bliver formodentlig en lille teksteditor, med få toolbar buttons, som f.eks.
fed, italic etc. Hvilke funktioner vil du understøtte?
Avatar billede mf1616 Nybegynder
20. juni 2001 - 22:12 #2
Det jeg skal bruge er en applet, der som du siger, kan formaterer teksten til fed, kursiv og understrege. Derudover skal den kunne højre/venstrestille og centrer tekst.
Avatar billede logical Nybegynder
20. juni 2001 - 22:30 #3
Dvs.
<b>, <i>, <u>, <div align=\"left|right|center\">  ??

Vent slut.
Avatar billede mf1616 Nybegynder
20. juni 2001 - 22:33 #4
Ja. Grunden til at jeg skal bruge sådan en applet er at brugere af den hjemmeside som jeg udvikler, skal kunne indskrive og formatere tekst, uden at vide noget om HTML.
Avatar billede logical Nybegynder
20. juni 2001 - 22:34 #5
Det havde jeg gættet :-)
Avatar billede mf1616 Nybegynder
20. juni 2001 - 22:35 #6
Hmmm okay indrømmet, det sagde nok sig selv :-)
Avatar billede logical Nybegynder
20. juni 2001 - 23:06 #7
Ok, jeg måtte lige nærlæse docs....

Alignments kommer til at ligge i p-tags, hvis det er fint nok. så ikke <div> men <p align=\"center\"> istedet ok?

Sådan her gør du:

    JFrame frame = new JFrame(\"HTMLEditor\");
    frame.setSize(650,400);
    JEditorPane pane = new JEditorPane();
    pane.setContentType(\"text/html\");
    frame.getContentPane().add(new JScrollPane(pane), BorderLayout.CENTER);

    JPanel panel = new JPanel(); // Min primitive buttonbar en JToolbar er bedre.
    frame.getContentPane().add(panel, BorderLayout.NORTH);

  // HERFRA BEGYNDER DET INTERESSANTE

    // Dette er de actions, du vil understøtte
    Action bold      = new StyledEditorKit.BoldAction();
    Action italic    = new StyledEditorKit.ItalicAction();
    Action underline = new StyledEditorKit.UnderlineAction();
    Action left      = new StyledEditorKit.AlignmentAction(\"Left\", StyleConstants.ALIGN_LEFT);
    Action center    = new StyledEditorKit.AlignmentAction(\"Center\", StyleConstants.ALIGN_CENTER);
    Action right    = new StyledEditorKit.AlignmentAction(\"Right\", StyleConstants.ALIGN_RIGHT);

    // Sæt sigende navn på nogle af dem (alignment sker i constructor)
    bold.putValue(Action.NAME, \"Fed\");
    italic.putValue(Action.NAME, \"Kursiv\");
    underline.putValue(Action.NAME, \"Understreg\");

    // Sådan får du fine ikoner proppet på
    //bold.putvalue(Action.SMALL_ICON, new ImageIcon(\"icons/copy.gif\"));

    panel.add(new JButton(bold));
    panel.add(new JButton(italic));
    panel.add(new JButton(underline));
    panel.add(new JButton(left));
    panel.add(new JButton(center));
    panel.add(new JButton(right));

    // Support for hotkeys.
    Keymap map = pane.getKeymap();
    KeyStroke ctrl_b = KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_B, InputEvent.CTRL_MASK, false);
    KeyStroke ctrl_k = KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_K, InputEvent.CTRL_MASK, false);
    KeyStroke ctrl_u = KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_U, InputEvent.CTRL_MASK, false);
    map.addActionForKeyStroke(ctrl_b, bold);
    map.addActionForKeyStroke(ctrl_u, underline);
    map.addActionForKeyStroke(ctrl_k, italic);

    frame.setVisible(true);

Avatar billede mf1616 Nybegynder
21. juni 2001 - 00:45 #8
Takker for hjælpen