Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. februar 2008 - 15:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Upload funktion og danske bogstaver

Hejsa...

Jeg har en upload funktion jeg skal have til at fungerer med bogstaverne æ, ø og å i filnavnet.

Jeg har allerede følgende i web.configen:

<configuration>
  <system.web>
      <globalization
        requestEncoding="iso-8859-1"
        responseEncoding="iso-8859-1"/>
  </system.web>
</configuration>

I min masterpage har jeg også sat codepage til 28591 hvilket svarer til samme....og også prøvet at sætte det direkte i upload contentpagen...men når jeg uploader, så læser den nogle underlige tegn i stedet for...såsom: åæ ...

Min kode ser således ud:

HttpPostedFile jpeg_image_upload = Request.Files["Filedata"];

            string fileName = jpeg_image_upload.FileName.ToString(new CultureInfo("da-DK"));

            System.Web.HttpContext.Current.Trace.Write("UPLOADED FILENAME: " + fileName);

Det jeg ønsker er blot, at have indlæse det reele filnavn med æ, ø og å. Efterfølgende er min plan så at udskifte bogstaverne med ae, oe og aa.

Håber meget I kan hjælpe mig!
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 15:28 #1
Er du sikker på, en af filerne ikke er sat til UTF-8?
Når du gemmer dine filer, skal du også sørge for at gemme i tegnsættet iso-... eller ANSI, hvis der står det i stedet..
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. februar 2008 - 16:10 #2
Hej...der er ikke noget som er sat til UFT-8...

Jeg er ikke kommet til at gemme data endnu....dvs. det er variablen "fileName" i onvenstående kode som er det første som bliver kaldt og det er den som indeholder de forkerte tegn...altså denne linie:

string fileName = jpeg_image_upload.FileName.ToString(new CultureInfo("da-DK"));
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. februar 2008 - 16:35 #3
Jeg har også lige prøvet med:

HttpRequest hr = Request;
            hr.ContentEncoding = Encoding.GetEncoding("iso-8859-1");
            HttpPostedFile jpeg_image_upload = hr.Files["Filedata"];

            string fileName = jpeg_image_upload.FileName.ToString(new CultureInfo("da-DK"));

Men det ændrer desværre heller ikke noget??? :( HELP!
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 17:20 #4
Jeg er rimelig sikker på, at du har gemt de ASP.net-filer, du har lagt ud. ;)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. februar 2008 - 17:29 #5
det er jo ikke det som er pointen...det er irrelevat i denne forbindelse...problem er i FØRSTE linie...ikke senere...;)
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 17:33 #6
Hvorfor tror du, det er i første linje?
Hvilket program redigerer du dine sider i?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. februar 2008 - 17:50 #7
Det er i denne linie som ikke kan læse æ, ø og å:

string fileName = jpeg_image_upload.FileName.ToString(new CultureInfo("da-DK"));

Visual Studio 2005
Avatar billede moller2567 Nybegynder
02. marts 2008 - 22:26 #8
Prøv med
<globalization culture="da-DK" uiCulture="da-DK"/>
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. marts 2008 - 10:44 #9
jeg kunne ikke få det til at virke, så jeg valgte en anden løsning...jeg omdøbte alle mine uploadede filer til dato + klokkeslæt.