Avatar billede zaydn Nybegynder
26. februar 2008 - 21:38 Der er 7 kommentarer

html side fra database til tom fil

Hej

Jeg har implementeret en teksteditor på en hjemmeside og fået sat det op sådan, at tekstdokumentet som man laver i teksteditoren bliver overført til en database(Access) som html kode(hele siden altså <html><head>osv.). Det fungerer alt sammen meget fint, men nu vil jeg så gerne kunne trække htmlsiderne/koden der ligger i databasen ud igen fra en anden side og få dem vist.

Hvordan klare jeg den?

Jeg vil have nogle links på en anden side som ved at man klikker på dem, åbner en ny side(target="_blank") som viser htmlsiden/koden fra min database...

Håber dette er til at forstå  :-)

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2008 - 22:05 #1
<ole>

Det lyder som en skidt approach. Det er ikke uden grund, det hedder en database ... den er til data - ikke markup. Man får sjældent andet end problemer ud af at gemme markup (HTML) i databsen  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede zaydn Nybegynder
26. februar 2008 - 22:37 #2
Men nu er det jo sådan situationen er, så har du et løsningsforslag?  :-)
Avatar billede showsource Seniormester
26. februar 2008 - 23:24 #3
Jeg er selv blevet lidt til at gemme siden i DB, dog bruger jeg en fil til at lave "basis" html, <html><head> m.m. og henter så titel, søgeord og selve indhold af siden fra db (evt. htmlkode som bruges i selve indholdet ligger også i db )

F.eks. har du en indexfil, og fra den henter du links til andre sider fra DB.
D.v.s du skal selvf. ha' et "UNIQUE" felt i db som svarer til hver side.

Og så henter du det row som svar til pågældende ud fra adresse linien.
indexfil?page=links => Hent row hvor feltnavn er lig med links

Nu er jeg selv til PHP og Apache, og her er der mulighed for at bruge noget "mod_rewrite" så man kan skrive en "pænere" url, f.eks. domain.dk/links/ i stedet for index.php?page=links
Jeg ved at det skulle være muligt at gøre det samme på en IIS, men kender ikke noget til det.
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
26. februar 2008 - 23:29 #4
Anvend et felt som id på link og smid indholdet af recordset afsted sådan her:
<% response.Write(rs("txtContent")) %>
Avatar billede zaydn Nybegynder
27. februar 2008 - 10:59 #5
Problemet med det er, at databasefeltet indeholder en hel html side altså <html><head><body> osv. Når jeg indsætter det i en asp-side som i forvejen har <html><head> så giver det naturligvis fejl... :-/
Avatar billede zaydn Nybegynder
27. februar 2008 - 20:28 #6
Problem løst! Jeg vil gerne give dig showsource point fordi jeg brugte din kommentar som vejledning :-) så lav lige et svar
Avatar billede showsource Seniormester
28. februar 2008 - 08:15 #7
Ingen point, ellers tak