Avatar billede coladrenge Nybegynder
26. februar 2008 - 15:45 Der er 2 kommentarer

Opretter bruger i AD som UserProxyFull

Hej

Jeg har et problem med at oprette en bruger i Adam som en userproxyfull -

koden som jeg bruge er
DirectoryEntry myDirectoryEntry = myEntries.Add("CN=" + _User.CommonName, "userProxyFull");

fejlen som jeg får opstår ved commitchanges
Avatar billede lasserasch Juniormester
27. februar 2008 - 07:42 #1
Når man opretter i AD eller ADAM så er det næsten altid ved commitchanges at der udløses en exception. Det er dog en af dine førstående linjer som er skyld i fejlen.

Forkert property navn eller måske manglende property.

Men du må have noget mere kode du kan poste, end overstående. Den viser jo ikke særlig meget.

/Lasse
Avatar billede coladrenge Nybegynder
27. februar 2008 - 10:25 #2
DirectoryEntry myDE = new DirectoryEntry(RootDSE, m_Settings.AdamUser, m_Settings.AdamPass);
                DirectoryEntries myEntries = myDE.Children;

                DirectoryEntry myDirectoryEntry = myEntries.Add("CN=Test", "userProxyFull");
                myDirectoryEntry.Properties["sAMAccountName"].Value = "test.user";
                myDirectoryEntry.CommitChanges();