Avatar billede kaw_75 Nybegynder
25. februar 2008 - 20:40 Der er 16 kommentarer

Ændre værdi på tekstfelt

Hej jeg har lavet en bestillingsside hvor man kan skrive antal ud for produkterne og så regner den sammen i bunden. Hvert produkt hedder så f.eks. antal1 og total1 antal2 og total2 o.s.v. Men nederst på siden kan man så klikke på en submit knap der sender en mail afsted med bestillingen - men når mailen kommer frem så står der jo antal1 og total1 udfor produkterne i stedet for navn - kan man ikke ændre dette sådan at der i mailen står antal f.eks. stole og borde ? Hvordan gør man det ? Og så vil jeg gerne have at den kun sender de produkter med hvor der er blevet sat en værdi som ikke er 0
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
25. februar 2008 - 20:41 #1
Jeg smider lige koderne.
Bestillingsdelen :

<script type="text/javascript" language="javascript">
priser = new Array();
priser[0] = 0;
priser[1] = 12.00;
priser[2] = 7.00;
priser[3] = 6.00;
priser[4] = 28.00;
priser[5] = 35.00;
priser[6] = 39.00;
priser[7] = 45.00;
priser[8] = 58.00;
priser[9] = 55.00;
priser[10] = 75.00;
Og så videre .......

function CurrencyFormatted(amount)
{
var i = parseFloat(amount);
if(isNaN(i)) { i = 0.00; }
var minus = '';
if(i < 0) { minus = '-'; }
i = Math.abs(i);
i = parseInt((i + .005) * 100);
i = i / 100;
s = new String(i);
if(s.indexOf('.') < 0) { s += '.00'; }
if(s.indexOf('.') == (s.length - 2)) { s += '0'; }
s = minus + s;
return s;
}

function updtotal(){
samletantal = 0;
samletpris = 0;
for (var i=1; i<priser.length; i++) {
  eval("samletantal += (document.f1.antal"+i+".value-0);");
  eval("samletpris += (document.f1.total"+i+".value-0);");
}
document.f1.samletantal.value = samletantal;
document.f1.total.value = samletpris;
}
function updatefield(id){
eval("antal = document.f1.antal"+id+".value;");
pris = priser[id];
p = antal*pris;
p = CurrencyFormatted(p);
eval("document.f1.total"+id+".value = p;");
updtotal();
}
function L(){
for (var i=1; i<priser.length; i++) {
  eval("document.f1.antal"+i+".value = '0';");
  eval("document.f1.total"+i+".value = '0';");
}
updtotal();
}
</script>

Maildelen:

<FORM name=f1 method=post action="http://scripts.unoeuro.com/formmail/formmail.php">
  <input type=hidden name="recipient" value="mail@festgaarden.dk">
  <input name=redirect type=hidden value="http://www.festgaarden.dk/tak.htm">
  <INPUT name=subject type=hidden value="Forespørgsel">
Avatar billede jih Nybegynder
25. februar 2008 - 20:49 #2
det ser nu mere ud som javascript end php i mine øjne.. ;-)

misplaceret?
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
25. februar 2008 - 20:59 #3
hmm har lige haft det i javascript og fik at vide at det var i selve mailscriptet at det skulle ændres og det er php ! eller hva jeg er selv lidt på bar bund
Avatar billede jih Nybegynder
25. februar 2008 - 21:01 #4
kan man få mailscriptet at se også?
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
25. februar 2008 - 21:26 #5
Det skulle gerne være det der ligger nederst der hvor der står maildelen
Avatar billede jih Nybegynder
25. februar 2008 - 21:33 #6
ja, ok, det er så html.. tænkte at du måske havde et php mailscript, siden du nu sætter spørgsmålet i PHP sektionen..

beklager, men jeg ved ikke meget om javascript, og kan derfor ikke hjælpe indenfor dette, men jeg synes nu stadig at det hører til under Javascript.. :-)

// jih
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
25. februar 2008 - 22:08 #7
Ok jeg må se hvad der sker - prøver lige at lade den ligge og se om der er nogen der fatter noget af mit volapyk - men tak for indsatsen ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2008 - 03:04 #8
<ole>

Prøv at skrive hele din form - eller lægge et link til siden

/mvh
</bole>
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
26. februar 2008 - 13:09 #9
Hej olebole her er et link til selve bestillingssiden :http://www.festgaarden.dk/testpris.html
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. februar 2008 - 13:20 #10
Det skal gøres i den fil der hedder formmail.php

<FORM name=f1 method=post action="http://scripts.unoeuro.com/formmail/formmail.php">
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2008 - 16:29 #11
Du kan enten lave det i den form, du har nu - eller skrive et nyt mail-script i PHP ... og for lige at præcisere, så er dit nuværende mail-script, det unoeuro.com stiller til rådighed i 'http://scripts.unoeuro.com/formmail/formmail.php'.

Skriver du selv et nyt script, skal alle felterne trækkes ud på serveren og indskrives i mailens body-tekst.

Den anden mulighed er, at du lader JavaScript sammensætte mailens body-tekst og lægge det i et hidden felt - men det kræver, du kikker nærmere i dokumentationen af unoeuro's 'formmail.php' og finder ud af, hvad et sådan felt skal hedde.

Under alle omstændigheder er det et pænt stykke arbejde  =)
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
27. februar 2008 - 21:07 #12
Hej begge to
Tak for jeres svar, men nu er det bare lige at jeg intet aner om php så kan I måske hjælpe mig lidt i gang så det er noget jeg kan bygge videre på eller hvor der evt. ligger noget jeg kan bygge videre på - og hvor mange point skal der til for atI vil hjælpe mig med det
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2008 - 21:23 #13
Jeg ville prøve at oprette et spørgsmål i:
    http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/PHP/

Måske, der er nogen, der vil kaste sig ud i det mod points. Det skal trods alt skrives en hel del linjer  ;o)
Avatar billede jih Nybegynder
10. juni 2008 - 10:54 #14
lukketid :-)
Avatar billede jih Nybegynder
04. juli 2008 - 15:11 #15
lukketid..
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
11. august 2008 - 18:22 #16
jih og olebole kan I ikke lige sende et svar så I kan dele pointene. Undskyld den lange ventetid, men jeg har ikke været på længe