Avatar billede larsvik Nybegynder
22. februar 2008 - 23:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvad betyder det her

Jeg får denne fejlkode når jeg forsøger at se en ny version af en side jeg lavede for et års tid siden sammen med en kammerat.. Men jeg kan dælme ikke huske særlig meget.. nogle der kan hjælpe lidt så jeg kan få smækket siden op..

fejlkode:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user: 'dgbgravering.dk@195.249.40.15' (Using password: NO) in /home/virtual/dgbgravering.dk/public_html/nydgb/conn.php on line 4

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/virtual/dgbgravering.dk/public_html/nydgb/conn.php on line 5
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. februar 2008 - 23:33 #1
Det betyder ganske enkelt at dit login ikke er korrekt. Det kan være manglende/forkert password, det kan være at brugeren ikke findes (husk at hostnamet man kommer fra er med i brugernavnet!) - der er nogle muligheder.

Den anden fejl er direkte forårsaget af den første - du har jo ingen forbindelse.
Avatar billede larsvik Nybegynder
23. februar 2008 - 00:01 #2
ok.. hmm ser ud til jeg må begynde forfra med at lære det.. orker det sgu bare ikke.. Er ikke inde i det mere.. så det virker fuldsstændig uoverskueligt..
Avatar billede larsvik Nybegynder
23. februar 2008 - 00:05 #3
kan sgu ikke lige se hvordan..
Har du mulighed for at kigge på koderne bag..
Problemet består i at jeg ikke var så meget inde over sleve kode-delen.. stod primært for det designmæssige
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. februar 2008 - 00:47 #4
Jeg har ingen anelse om hvordan du skal forbinde til din database - jeg kan kun sige dig at du bruger forkerte oplysninger som det er nu.

Hvis du åbner den fil der henvises til - nydgb/conn.php - skulle du se en linje med mysql_connect nær toppen af filen. Det er den linje den er galt med, fordi der står en forkert databaseserver (første parameter), forkert brugernavn (anden parameter), og/eller forkert kodeord (tredje parameter).

Jeg vil næsten tro det er kodeordet du bør fokusere på, da jeg kan se der slet ikke er angivet noget (derfor den skriver "Using password: NO"). Hvis du ikke ved hvad kodeordet er, så må du tage fat i hvem der end stod for det dengang, og hvis det var dig selv, så må du på udkig i mails o.l. efter noget der kunne minde dig om hvad kodeordet var.
Avatar billede larsvik Nybegynder
23. februar 2008 - 02:32 #5
og hvis der er ikke er angivet noget kodeord på serveren.. skal det så skrives som =no eller hvordan
Avatar billede larsvik Nybegynder
23. februar 2008 - 11:15 #6
jeg har fået kontakt til serveren men når jeg forsøger at importere min sql fil kommer den med en fejl.. #1064 .. vidst noget med bl.a. timestamp funktionen
Anyone?
Avatar billede larsvik Nybegynder
23. februar 2008 - 11:46 #7
Har vidst noget med sql versionen.. de kører version 4 på serveren.... nogen der ved hvad funktionen så hedder eller hvordan den skal formuleres?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. februar 2008 - 20:25 #8
Ikke uden at du fortæller os præcist hvad den fejl siger - og det ville være dejligt om du samtidigt kan give os den SQL-sætning den peger på med linjenummeret.

En mulig årsag kan være at du kommer fra en nyere MySQL-version end den du importerer, og din SQL-fil indeholder noget der ikke forstås i den ældre - men hvordan det skal løses, afhænger jo af hvad problemet egentlig er :)
Avatar billede larsvik Nybegynder
29. juni 2008 - 15:33 #9
lukker.. men opretter en ny tråd..