Avatar billede Morten Nybegynder
22. februar 2008 - 22:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Connect via mysql klasse

Hej Jeg har fundet en klasse til at connect til min DB som gør det nemmere at lave queryes m.m.

Men når jeg connecter fra en undermappe på mit site så fungere det fint - gør jeg det så fra en fil i roden så får jeg følgende:

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/www/xxxxx.xxxx.dk/content.php on line 47

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/www/xxxxx.xxxx.dk/content.php on line 47

Linie 47:
$results = mysql_query("SELECT * FROM MAIN_designs WHERE (1)     ORDER BY ID") or die("MYSQL ERROR: ".mysql_error());

Hvis jeg manuelt connect til db:
$conn = mysql_connect($database, $bruger, $password);
$dbconn = mysql_select_db($tabel) or die (mysql_error());

Så virker det fint ??????????????????????????

I får også lige klassen:
function Connect()
{
  //Connect to a mysql database
  $this->db = mysql_connect($this->DBHost,
  $this->DBUser, $this->DBPass) or
  die("MYSQL ERROR: ".mysql_error());
  // Select the database
  mysql_select_db($this->DBName,
  $this->db) or die("MYSQL ERROR:
  ".mysql_error());

}

Altså som sagt så jeg en fil i en undermappe /admin og her virker det - men i min fil content.php som ligger i roden virker det ikke.

På content.php bruger jeg frames - men jeg har prøvet at gøre det uden frames og det er samme resultat - virker ikke....
Avatar billede dcheng Novice
23. februar 2008 - 03:30 #1
i din content.php er der inkluderet objektet hvor:
  $this->DBHost
  $this->DBUser
  $this->DBPass
  $this->db
er defineret?
- lav en echo/print på dem...

Tror du mangler noget som er i admin.php som ikke er i content.php.. du har evt. inkluderet forkert? Vis evt. noget mere kode hvis det ikke løser dit problem
Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2008 - 10:34 #2
Glem det - det er bare mig der ikke kan finde ud af det med objekter looool

Man skal jo for h... da lave en instans af MyDatabase .... sorry du får pointen for ulejligheden

Havde glemt disse to linier

    $SQL = new MyDatabase;
    $SQL->Connect();

Ikke mærkeligt at den så ikke kunne connecte til DB....

Go weekend