Avatar billede lasserasch Juniormester
22. februar 2008 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XML Dokumentations filen. Kan den sættes til en URL?

Hejsa.

Når jeg udvikler seperate klasser, så bruger jeg meget tid på at lave kommentarer og eksporterer dem i en XML fil, som skal ligge i samme bib som DLL'en.

Men tænkte om det er muligt at fortælle inde i dll'en, at den skal bruge en URL (min webserver) som XML dokumentationskilde?

MVh.
Lasse
Avatar billede nielle Nybegynder
22. februar 2008 - 21:49 #1
Det må du nok lige forklare en gang til.

Hvad er det du ønsker at kunne gøre? Langt det meste adf arbejdet går med at skrive XML-kommentarerene - at hive dem ud (og eventuelt pakke dem ind som en CHM fil) er da det midste.
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. februar 2008 - 22:28 #2
Ok, jeg prøver at forklare bedre.

Jeg er ved at skrive en DLL fil med nogle forskellige klasse i, som så igen har metoder og metoderne har egenskaber. Lige ud af landevejen...

Til disse metoder tilføjer jeg beskrivelser ala det her :

/// <summary>
/// Method for saving or Updating Changes.
/// </summary>
public void CommitChanges()
{

// Min kode.

}

I Visual Studio kan man vælge under "Properties, Build" at generere en XML fil med beskrivelserne i, således at hvis jeg tager min DLL fil og bruger den på en anden computer, hvor jeg tilføjer den som en reference, så får jeg mine beskrivelser med over.

Hvis XML filen ikke eksisterer, så forsvinder alle metodebeskrivelser når man koder op mod den DLL fil.

Men jeg synes det er træls at være tvunget til at skulle have en XML fil pr. dll man laver og altid sørge for at denne ligger i samme bibliotek som ens DLL fil, før man får sine beskrivelser ind i Visual Studio.

Så jeg tænker at man da på en eller anden måde må kunne fortælle inde i sin DLL fil, at metode beskrivelser ligger i en XML fil på en webserver ude i verden, og ikke absolut skal hentes fra en XML fil lokalt på udviklings computeren.

Håber det var bedre forklaring.

Mvh.
Lasse
Avatar billede nielle Nybegynder
22. februar 2008 - 22:51 #3
Forstået :^)

Nej, det tror jeg bestemt ikke kan lade sig gøre. Hvis XML-filen lå på et websted, hvordan skulle VS så kunne opdatere den med hver kompilering? Det tror jeg at den vil brokke sig meget over.

Som et alternativ kunne du måske vælge at lægge dem alle i et bestemt bibliotek på din harddisk?
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. oktober 2010 - 20:44 #4
skal vi få lukket? smid et svar for points
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. oktober 2010 - 21:51 #5
Eftersom nielle sidst var logget ind på eksperten.dk 'marts 2009' vælger jeg at lukke og tage points selv. Bare for at få ryddet op.

Mvh.
Lasse