Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:25 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hva er der galt her?

Når jeg  afvikler dette script for jeg denne advarsel:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/sites/115/hhd/www.hhd.f2s.com/NSPosten/Nyheder/nyhed.vis.php on line 7

<HTML>
<BODY>
<?
$db = mysql_connect(\"db.hhd.f2s.com\", \"hhd\", \"Mit kodeord... !\");
mysql_select_db(\"nyheder\", $db);
$foresp = mysql_query(\"SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESCLIMIT 0, 2\");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

    echo \"<b>$data[1]</b> - \";
    echo date(\"j/n - Y\", $data[0]);
    echo \"<br>$data[2]<br><br>\";
}
?>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede parazite Nybegynder
16. juni 2001 - 13:26 #1
$foresp = mysql_query(\"SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC LIMIT 0, 2\");
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:38 #2
Parazite det duer stadig ik! Se selv her (Den højre frame)

www.hhd.f2s.com/NSPosten/Index.htm
Avatar billede parazite Nybegynder
16. juni 2001 - 13:39 #3
Sikker på du har tabellen nyheder? Og at der er data i databasen?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:47 #4
Emn sig lige om det her er rigtigt:

mysql_connect(\"localhost\", \"root\", \"password\");

localhost = fx. db.hhd.f2s.com???
root = bruger?
password = password?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. juni 2001 - 13:48 #5
Ya, det er rigtigt, men jeg har selv haft problemer med mySQL hos F2S. Du er sikker på du har data i tabellen og tabellen findes? Du har før haft adgang til mySQL hos F2S?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:49 #6
Tabellen duer fint osv. (Har lige tjekket)... Kender du så et eventuelt andet sted med mysql og php?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. juni 2001 - 13:50 #7
Nopz, ikke andre gratis steder. Hvad mener du med at tabellen fint duer?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:51 #8
At den er sat op som den skal...!
Avatar billede parazite Nybegynder
16. juni 2001 - 13:52 #9
Og der ER data i den allerede?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:53 #10
Narj
Avatar billede parazite Nybegynder
16. juni 2001 - 13:54 #11
Så er det nok derfor. PHP kan ikke hente noget ud. Prøv manuelt at indsætte noget med phpmyadmin.
Avatar billede niller Nybegynder
16. juni 2001 - 14:09 #12
Hvis en tabel er tom vil man altid få et tomt resultatsæt. Så det kan egentlig ikke være det er problemet...

Jeg tror det er fordi du laver

mysql_select_db(\"nyheder\", $db);

Jeg har selv side hos F2S, og der har man kun een database til sin rådighed, og den hedder det samme som ens bruger. Altså skal du bruge:

mysql_select_db(\"hhd\", $db);
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juni 2001 - 14:12 #13
skriv altid
  mysql_select_db(\"nyheder\", $db) or die(\"database ikke fundet\");
og
  $foresp = mysql_query(\"SELECT ...\") or die(mysql_error());
så kan du se hvad der er galt. Og hvis ikke du kan, så kan du fortælle os
meget mere, så du hurtigere får svar.

Og gør det altid - altid - altid.... altid
Avatar billede alvion Nybegynder
16. juni 2001 - 16:33 #14
...og altid, altid, altid... :-)

Det burde være en FAQ...
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
17. juni 2001 - 18:13 #15
Der er ikke noget af det i siger der virker! Er det i orden hvis jeg tager mine point tilbage?
Avatar billede alvion Nybegynder
17. juni 2001 - 18:37 #16
ekspertensupersejt -> Det, erikjakobsen beder dig om at gøre, løser ikke dit problem. Det gør bare dine fejlmeddelelser mere uddybende. Hvis du så viser os, hvad det er for nogle fejlmeddelelser du får nu, så kan vi sikkert meget bedre hjælpe dig.

Noget helt andet: Gik lige ind på dit website, og det ser da ud til at du har fået det til at virke. Hvis det ikke var noget af det, der er blevet foreslået her, hvad var der så i vejen?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
18. juni 2001 - 14:32 #17
Joe men det en ny nyhedsdims som jeg ik selv har lavet... jeg ville bare gerne have min egen til at virke ;)
Avatar billede alvion Nybegynder
18. juni 2001 - 18:21 #18
Jamen så prøv at gøre det erik har foreslået og fortæl os (i uddybende vendinger) hvad der sker. Du kan ikke forvente at problemet bliver løst i første hug. Giv os noget mere info. En sætning som \"Der er ikke noget af det i siger der virker\" giver os ikke noget at arbejde med.
Avatar billede alvion Nybegynder
18. juni 2001 - 18:22 #19
(Lige en fodnote: De fleste her på eksperten.dk er efterhånden ligeglade med pointene - det er ikke derfor vi hjælper dig.)