Avatar billede jeslau Nybegynder
16. juni 2001 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Fortsættelse af dut.gif i en tabel afh.

Problemløsning ønskes.

Vi har:
- 1 tabel
- 1 image.gif (1x2pixel - 1px hvid,1px sort)
- tekst (i blokke) der automatisk bliver tilføjet, så det sorteres nedaf.- image.gif er sat lodret sammen, så den danner en LANG PRIKKET STREG.

Spørgsmålet er nu.

Hvordan kan jeg få det image.gif til at fortsætte i det uendlige alt afhængig hvor meget tekst der er?
Er det muligt?
Men det må jo ikke bare blive ved - da siden ellers vil blive enormt lang.
Den skal stoppe ved en eller anden markering.

Er det i html eller javascript kategorien der skal spørges?
Avatar billede kbdesign Nybegynder
16. juni 2001 - 13:14 #1
Du kan f.eks. sætte den som baggrund i en celle i tabellen... Dette vil gøre så den fortsætter så længe som cellen gør. Cellen skal jo så være 1 pixel bred...
Avatar billede spang Nybegynder
16. juni 2001 - 13:49 #2
Dette skulle kunne gøre det:

<table style=\"background-image: url(image.gif);background-position:left top\">
  <tr><td>Række 1 celle 1</td><td>Række 1 celle 2</td></tr>
  <tr><td>Række 2 celle 1</td><td>Række 2 celle 2</td></tr>
</table>

Du kan selvfølgelig også nøjes med at tilføje baggrunden (style) til de enkelte celler.

\\spang
Avatar billede day Nybegynder
16. juni 2001 - 17:22 #3
Din prikkede baggrund (snydebaggrund) vil gentage sig i det uendelige uanset hvor du sætter den indtil der ikke er mere tekst.

Hvis du sætter den i body:

<body background=\"image.gif\">
vil giffen gentage sig i hele din baggrund.

Hvis du sætter den i
<table background=\"image.gif\">:
vil giffen gentage sig i hele din baggrunds-table - uanset mængden af tekst.

Hvis du sætter den ind i
<td background=\"image.gif\">

vil giffen gentage sig i hele din table-data - uanset mængden af tekst.

Teksten og baggrunden stopper, der hvor din tekst ender, men det vil nok være fornuftige at sætte baggrunden til andet end prikker i <td>, hvis teksten skal kunne læses.
Håber jeg har forstået dig rigtigt.

Hilsen Day
Avatar billede spang Nybegynder
17. juni 2001 - 13:08 #4
day >> Background på <table> og <td> er ikke en del af html-standarden.

\\spang
Avatar billede day Nybegynder
17. juni 2001 - 14:55 #5
Til spang:
Jeg beklager, men det virker altså, uanset standarder. ;-)
Kh
Day
Avatar billede spang Nybegynder
17. juni 2001 - 15:10 #6
day >> Helt sikkert :) Men det gør den \"lovlige\" metode også.

Af og til bliver man dog nødt til at omgå standarden, hvis man vil have det til at virke i de fleste store browsere.

\\spang
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. juni 2001 - 17:59 #7
kan du evt lave en separat tabelcelle til den at udvide sig i ned langs kanten af resten af tabellen?