Avatar billede dehdar Nybegynder
18. februar 2008 - 09:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linked lists

Hej, jeg er ved at studere linked lists og vil høre om der er nogen, som kan hjælpe mig lidt? Jeg har følgende header:

class node
{
public:
1. + typedef double value_type;
2. + node(const value_type& = value_type(), node* = NULL);
3. + value_type& data();
4. + node*& link();
private:
5. - value_type data_field;
6. - node* link_field;
};

Jeg forstår grundlæggende, hvad der sker i linje 1, 2 og 3, men så går det galt i linje 4. Jeg forstår linje 4 på den måde, at funktionen link(), returnerer en pointer til en reference af klassen node. Er det korrekt forstået?

For at være sikker, så vil jeg også lige høre ad, om der i linje 5 ikke blot står, at data_field er af datatypen double?

På forhånd tusind tak for hjælpe :)
Avatar billede lars314 Nybegynder
18. februar 2008 - 09:56 #1
Nej jeg mener den returnerer en reference til en pointer til node.

ja data_field er af typen double.
Avatar billede dehdar Nybegynder
19. februar 2008 - 13:31 #2
Tak for det :)
Avatar billede dehdar Nybegynder
08. juli 2008 - 23:43 #3
lukket