Avatar billede netro Nybegynder
17. februar 2008 - 23:15 Der er 1 løsning

LINQ & ObjectDataSource

Jeg har store problemer med at opdatere et objekt via LINQ og ObjectDataSource. Det virker fint uden ODS.

MS har følgende eksempel, men jeg vil gerne kunne gøre det uden at sende alle props med. Er det ikke muligt??

    public static void UpdateEmployeeAddress(Employee originalEmployee, string address, string city, string postalcode)
    {
        NorthwindDataContext ndc = new NorthwindDataContext();
        ndc.Employees.Attach(originalEmployee, false);
        originalEmployee.Address = address;
        originalEmployee.City = city;
        originalEmployee.PostalCode = postalcode;
        ndc.SubmitChanges();
    }
Avatar billede netro Nybegynder
19. februar 2008 - 01:17 #1
Det er fordi, jeg ikke kan bevare den samme context. Men en løsning er at hente det originale objekt ved postback og tildele værdier hertil fra det nye objekt, der sendes til metoden, vha. reflection.