Avatar billede swamboo Seniormester
17. februar 2008 - 21:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Næste tomme plads

Hej igen...
Jeg har følgende struct:
        public struct PrintEditControl
        {
            public int DistrictNr;
            public DateTime EditDate;
            public DateTime PrintDate;

Hvordan finder jeg lettest næste frie DistrictNr som jeg kan skrive i uden at overskrive noget?
Og kan man udlæse af structen hvad den er defineret til (altså hvor man kan se at "PrintEditControl[] kontrol = new PrintEditControl[400]" er sat til 400 pladser)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2008 - 22:12 #1
Hvus du brugte List<PrintEditControl> fremfor PrintEditControl[] så var du ude over det problem.
Avatar billede swamboo Seniormester
17. februar 2008 - 22:35 #2
Hmmm - jeg er ikke helt med. http://www.eksperten.dk/spm/817757
Der sagde du jeg skulle bruge en struct ha ha ha...

Nu vil jeg gerne bare have muligheden for at tilføje nye i min liste senere, uden at overskrive nogen af de tidligere...
Avatar billede swamboo Seniormester
17. februar 2008 - 22:48 #3
Kan jeg bruge List sammen med []?? Eller gør det bare det hele mere bøvlet??
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2008 - 23:01 #4
struct er OK

det jeg foreslår er en List af din struct fremfor et array af din struct

en List udvider sig dynamisk så du bruger bare Add metoden til at tilføje og så holder
den selv styr på hvor lang den er
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2008 - 23:01 #5
List erstatter array
Avatar billede swamboo Seniormester
17. februar 2008 - 23:02 #6
Har fået det til at virke sådan her - er der noget skidt i det??
foreach (PrintEditControl d in kontrol)
            {
                nr += 1;
                {
                    if (d.DistrictNr == 0) break;
                }
Avatar billede swamboo Seniormester
17. februar 2008 - 23:03 #7
Glemte at skrive at nr så er den næste plads jeg kan skrive på
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2008 - 23:15 #8
Det er bedre at bruge List !
Avatar billede swamboo Seniormester
03. februar 2010 - 21:01 #9
Takker - send lige et svar :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2010 - 20:54 #10
svar