Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 16:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ban liste

Hej.
Jeg sidder lige og rodder med et ban system.
Jeg har prøvet at sætte min egen ip ind i systemet, men jeg får ikek den besked jeg skulle have fået. Her er koden:

<?php
session_start();
if($_SESSION['logget_ind']==true){header('location:forside.php');}
$mysql_host = "localhost";
$mysql_user = "fozie_dk";
$mysql_pass = "KODEN";
$conn = mysql_connect($mysql_host,$mysql_user,$mysql_pass);
if(!$conn)die('Der kunne ikke oprettes forbindelse til database serveren. Prøv igen senere eller kontakt webmaster.\n' . mysql_error());
mysql_select_db("fozie_dk");
$ip1 = getenv(REMOTE_ADDR);

$query = mysql_query("SELECT * FROM banned");
if( mysql_num_rows( $query ) )
{
while( $row = mysql_fetch_assoc( $query ) )
{
if($row['$ip'] == $ip1) {
echo "Du er banned.";
}
?>
Avatar billede showsource Seniormester
15. februar 2008 - 16:18 #1
$query = mysql_query("SELECT `ipadresse` FROM `banned` WHERE `ipadresse` = '". $_SERVER["REMOTE_ADDR"] ."'");

if(mysql_num_rows($query) != 0) {
echo"Du er banned!";
}

Men der kan jo fuskes med ipadresse + du evt. lukker en hel masse sagesløse brugere ude :O)
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 16:24 #2
if(mysql_num_rows($query) != 0) {
die("du er banned");
}

Den bruger jeg. Men det virkede, så skriv lige et svar.
Avatar billede showsource Seniormester
15. februar 2008 - 16:26 #3
Ingen point, ellers tak
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2008 - 16:32 #4
<ole>

Læg mærke til, hvad showsource skrev: Du risikerer at lukke en masse uskyldige brugere ude!

Hvis en skummel bruger f.eks. sidder i et firma, på en skole eller et kollegium, lukker du alle de andre på samme netværk ude. Samtidig kan den 'skyldige' blot gå gennem en proxy, hvorefter han får adgang - mens alle de uskyldige er udelukket  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 16:34 #5
:s så tager jeg dem :P
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 16:36 #6
Nu opdstod der et nyt problem.
Jeg får fejlen:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /customers/fozie.dk/fozie.dk/httpd.www/test/gb/gb.php on line 2
Koden starter fra linj 1.

<? php
mysql_connect("localhost", "fozie_dk", "") or die(mysql_error());
mysql_select_db("fozie_dk") or die(mysql_error());
$query = mysql_query("SELECT `ip` FROM `banned` WHERE `ip` = '". $_SERVER["REMOTE_ADDR"] ."'");

if(mysql_num_rows($query) != 0) {
die("Du er banned");
}
?>
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 16:41 #7
Glem det laver en ny tråd med det.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2008 - 16:43 #8
- hvorfor ikke bare tage den med ro og gøre én ting færdig ad gangen?
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 16:44 #9
Hvad mener du?