Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 14:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Navigation fra iframe

Jeg har en side inddelt fra en enkelt tabel med top og tre underliggende kolonner. I den midterste af disse tre kolonner er der placeret en fil i en iframe, der nødvendigvis skal være højere end skærmens højde - altså scroller man.
Nederst er der en knap, der sender brugeren over i en nyt skærmbillede - stadig samme fil og samme iframe.

Problemet er, at man så skal scrolle op for at se indholdet.

Jeg har ingen mulighed for at øve indflydelse på filen i iframen.

Hvordan slipper jeg for at skulle scrolle efter at have trykket på knappen i første skærmbillede??

Mvh.
K-asp-er
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 14:34 #1
jeg ønsker ikke/kan ikke at gøre iframen så lille, at den altid vises i iframen.
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 14:35 #2
UPS
jeg ønsker ikke/kan ikke at gøre iframen så lille, at den altid vises i browseren.
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 14:58 #3
Jeg har meget svært ved at se det for mig. Kan vi se et link til siden?
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 15:35 #4
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 15:39 #5
Jeg har lagt denne lille onload ind i iframe taggen:

<iframe onLoad='parent.location.href=parent.location.href+"#"'

men den holder op med at virke efter et stykke tid - for mange ##### i URLen
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 15:43 #6
Kunne knappen ikke bare linke til "adressen.htm#" ? Så ville den vel hoppe i toppen.

Ellers skal du prøve at bruge:

<iframe onLoad='if(!parent.location.href.indexOf('#'))parent.location.href=parent.location.href+"#"'
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 15:59 #7
scriptfejl
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 15:59 #8
Jeg har som sagt ingen adgang til filen inde i iframen - desværre
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 16:04 #9
Ja, vi bruger tegnene ' og " forskelligt jo.

<iframe onLoad='if(!parent.location.href.indexOf("#"))parent.location.href=parent.location.href+"#"'

I øvrigt giver scriptfejl ikke mening, hvis ikke man benytter deres fejlbesked. =)
Hvis ikke det var fordi, jeg er så utrolig skarp, så havde jeg ikke anet, hvad der kunne være galt. :P
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 16:07 #10
Det funker, som du kan se ikke
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 16:12 #11
Ja, så må vi jo debugge. Hvad siger den, når du bruger:

<iframe onLoad='alert(parent.location.href.indexOf("#"))'

?
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 16:18 #12
Dette kunne muligvis gøre tricket ellers:

<iframe onload='parent.location.hash=Math.random()'
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 16:23 #13
debug resultat = -1
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 16:26 #14
den nederste med hash bliver bare hængende fast i scroll
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
15. februar 2008 - 16:31 #15
Hvis man så bare kunne lave automatiske bookmarks der stiger med een # hver gang iframen loades - Jeg kan jo ikke have et utal af bookmarks liggende i toppen fra # til ################################################ eller hvor mange hits en besøgende har
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 16:39 #16
Det var dét, min sidste kode var et forsøg på. Den lægger et tilfældigt tal efter #
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
18. februar 2008 - 10:57 #17
Nope - lukker sp.