Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 01:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gæstebog admin farve

Hej.
Jeg vil prøve at lave sådan at når jeg skriver, altså "fozie" så står det med en bestemt farve.
Her kommer koden:

Linje 40: <?php
$query = mysql_query("SELECT * FROM gb1 ORDER BY id DESC");
if( mysql_num_rows( $query ) )
{
while( $row = mysql_fetch_assoc( $query ) )
{
if($row['navn']=="fozie") {
print "<div style='color:#FF0000'>". $row['navn'] ."</div>" '<br />' . $row['besked'] . '<hr />';
}
else
{
print $row['navn'] . '<br />' . $row['besked'] . '<hr />';
}
Linke 54: ?>

Jeg får fejlen:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /customers/fozie.dk/fozie.dk/httpd.www/test/gb/gb.php on line 47

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg gør forkert =<
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 01:13 #1
Bump
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. februar 2008 - 01:42 #2
Der er ikke noget der hedder "bump" på Eksperten.. :-)

Den fortæller dig, at du har en fejl i din streng.. start/slut tegn matcher ikke..

Sådan:

print "<div style='color:#FF0000'>". $row['navn'] . "</div><br />" . $row['besked'] . "<hr />";
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 02:17 #3
Det virkede :). Og iøvrigt havde jeg glemt et } til sidst. Whatever, skriv et svar, så får du point imorgen når jeg kommer på :)
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 02:19 #4
Btw. kan du forklare mig hvad jeg gjorde forkert? var det fordi jeg brugte "</div>" og bagefter '<br>'?
Altså " og '
Avatar billede webstuff Nybegynder
15. februar 2008 - 17:13 #5
Ja det var fordi du ikke brugte samme slags anførselstegn rundt om din streng.
Hvis du starter en streng med " skal den også slutte med ".

echo "hej"; //korrekt
echo 'hej'; //korrekt
echo "hej'; //forkert
echo 'hej"; //forkert
Avatar billede fozie Nybegynder
15. februar 2008 - 18:33 #6
Ahh, kan godt se nu :=)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. februar 2008 - 19:31 #7
Beklager det sene svar.. :-)