Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 14:27 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med tilslutning af ekstern harddisk

Hej

Jeg har netop købt en ekstern harddisk:
"Western Digital My Book Studio Edition 500 gb"

Problemet er at jeg ikke kan få adgang til den, når jeg sætter den til computeren. Det er vist noget med at den skal formateres?. Når jeg sætter den til reagerer computeren med det samme, og siger der er tilsluttet ny hardware, hvorefter denne bliver installeret. Men når jeg går ind i stifinder har jeg ingen mulighed for at se denne.

Enten har vi smidt manualen væk, eller også har vi ikke fået nogen, og man kan sikkert finde en på nettet, men af ren dovenskab håber jeg på at en herinde kan fortælle mig hvad jeg gør?

Hilsen Peter
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 14:29 #1
Det skal lige siges at den faktisk popper op som K-drev i stifinder, men når jeg trykker mig ind på det skriver den: "indsæt venligst en disk i drevet"
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 14:32 #2
Højreklik på denne computer og vælg administrer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 14:33 #3
Klik på diskhåndtering.

Kan du se den der, og hvad er status på den ?
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 14:43 #4
nej, det kan jeg ikke... den popper heller ikke længere op med noget når jeg tilslutter den computeren, men den velkendte lyd som kommer når man tilslutter noget, er der stadig..

inde i diskhåndtering kan jeg se 3 diske.. mit C drev (NTFS, og andre som er FAT, og FAT32 men kun har henholdsvis 40 mb og 3 gb plads. Status på alle 3 drev er "i orden", men den på 3 gb og med FAT32 konfiguration står som "ukendt partition"
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 14:49 #5
hov.. kan faktisk se den.. havde bare glemt at "scrolle ned"

den står som ikke allokeret..
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 14:51 #6
der stod desuden ude i siden at den ikke var initialiseret, hvorefter jeg gjorde det så status nu er "online" - men den er stadig ikke allokeret, og jeg kan ikke se den i stifinder
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. februar 2008 - 14:51 #7
Formater den og så virker det.
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 14:55 #8
daywalker123 --> det kunne jeg godt regne ud.. problemer er at jeg ikke ved hvordan man gør.
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 14:58 #9
vil umiddelbart tro at jeg skal trykke på "ny partition" men vil ikke gøre det før jeg får det bekræftet af nogen...
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. februar 2008 - 15:00 #10
Det er korrekt demoknud, højreklik på den korrekte harddisk og tryk på ny partition - der kan du så vælge hvor stor partitionen skal være - og hvilket filsystem der skal bruges - jeg foreslår NTFS.
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 15:02 #11
okay... men så bliver jeg med det samme spurgt om jeg vil oprette en primær eller en udvidet partition.. vælger jeg bare primær der?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 15:14 #12
Ja
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 15:15 #13
Når du vælger formater, så vil den automatisk spørge dig om du vil anvende hele disken til 1 partition.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 15:17 #14
Højreklik og vælg formater. Så forklarer resten sig selv.
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 15:20 #15
skulle mene det virker nu.. eller den er ihvertfald i gang med at formatere, hvilket tager en evighed.. hvis du vil have del i pointene dragonknight, så opret et svar..
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 15:26 #16
Det kommer her :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 15:27 #17
Og ja, det tager en evighed med 500 Gb
Avatar billede demoknud Nybegynder
14. februar 2008 - 15:58 #18
ja, det må du nok sige.. den er kun på 37 %.. men mange tak for hjælpen begge 2
Avatar billede lao Nybegynder
10. december 2008 - 15:26 #19
Jeg har "næsten" samme problem med min Western Digital HD 320, men der er bare den hage ved at på min PCér sker der intet der kommer besked på at coputeren har fundet en ny hardware og andet sker der ikke , hvis jeg prøver på at åbne stifinder, fryser PCéren og jeg er nød til at genstarte.
Jeg har haft den HD i ca. 2 år og der har aldrig været problemer med at bruge den før nu.
Det skal oplyses at hvis jeg sætte den externe HD til min bærbar PCér virker HD med det samme,