Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. februar 2008 - 14:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Masterpage og css

Bruger følgende kode til tildele forskellige css til browsere.

        <link href="../../graf/demo.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
        <!--[if IE]><style type="text/css">@import "../../graf/demo.css";</style><![endif]-->

Det fungerer fint såfremt det står i head på en helt almindelig side, men så snart det indsættes i headen på en masterpage, så læser IE det specifikke css.

Hvor laver jeg fejlen?

???:-) karsten_larsen
Avatar billede jokkejensen Novice
14. februar 2008 - 14:32 #1
Du beder jo IE om at læse det med "IF IE" ?

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
14. februar 2008 - 14:33 #2
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. februar 2008 - 14:47 #3
ups - der skulle stå IKKE

"men så snart det indsættes i headen på en masterpage, så læser IE IKKE det specifikke css."
Avatar billede jokkejensen Novice
14. februar 2008 - 14:50 #4
Har du et link, så kan jeg bedre debugge? - Jeg har på fornemmelsen (men kan ikke bekræfte det) at du referere forkert..

Bruger du url rewriting ? - husk på at ../../ altid går 2 mapper tilbage fra urladressen..

Så hvis du har dinside.dk/ommig/kontakt skal det ligge i roden, men hvis du er på dinside.dk/ommig skal det ligge en tak læmngere tilbage..

Jeg tror du er kommet til at trække fra vs.net eller noget :)

/JJ
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. februar 2008 - 14:55 #5
yes -
uden masterpage http://www.kastaniehoejen.dk/default2.aspx

med masterpage http://www.kastaniehoejen.dk/default4.aspx

knapper skal være blå i IE og røde i FF
Avatar billede jokkejensen Novice
14. februar 2008 - 15:00 #6
Med masterpage:

<style type="text/css">@import "../graf/Kastaniehoejen.css";</style>

Uden masterpage

<style type="text/css">@import "Graf/Kastaniehoejen_ie.css";</style>

Der er ikke ens !!

/JJ
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. februar 2008 - 15:00 #7
hmm - nu virker det sgu - fatter ikke en disse.

Nåeh men tak for hjælpen - endnu en gang.
:-) karsten_larsen
Avatar billede jokkejensen Novice
14. februar 2008 - 15:00 #8
(det er dem der er wrappet inde i din IF IE)
Avatar billede jokkejensen Novice
14. februar 2008 - 15:35 #9
selv tak !
Avatar billede mikalj Nybegynder
18. februar 2008 - 14:24 #10
Eller bare brug "/Graf/Kastaniehoejen_ie.css" og det vil virke i begge tilfælde

absolut sti vs. relativ sti.