Avatar billede nicoolai Nybegynder
13. februar 2008 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Onclick function

Hej Eksperter

Jeg har et script som får siden til at scrolle når man trykker på et link. Lige nu udfører den handlingen på det givne id. Hvis jeg så har to links med det samme id (fordi de skal udføre samme handling) vil de ikke scrolle.
Kan jeg lave en function på onclik som jeg kan kalde flere gange?
Scriptet er fra mootools:

<script type="text/javascript">

var skroll = new Fx.ScrollWindow({duration: 2000, wait: true, transition: Fx.Transitions.sineInOut});

    $('scrollTop1').addEvent('click', function(){
        skroll.toElement('top');
    });

    $('scrollTop2').addEvent('click', function(){
        skroll.toElement('top');
    });

    $('scrollTop3').addEvent('click', function(){
        skroll.toElement('top');
    });

</script>

På forhånd tak

/nicoolai
Avatar billede uggi16 Nybegynder
13. februar 2008 - 14:54 #1
IDer i HTML er unikke :P det kan være derfor det ikke virker.
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 14:58 #2
Som uggi16 påpeger, er det - uanset om det forårsager fejl eller ej - "ulovligt" at have 2 af det samme ID på en side.

Hvorfor skriver du ikke bare onclick-funktionen direkte på dine links?

<a title="Scroll til top" href="java script:void(0)" onclick="skroll.toElement('top')">Scroll</a>
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 14:59 #3
Alternativt er du simpelthen nødt til at rette det ene ID. Det andet _vil_ give fejl.
Avatar billede nicoolai Nybegynder
13. februar 2008 - 17:39 #4
Ja.. jeg kom pludselig i tanke om at jeg bare skulle skrive onclick-funktionen direkte på links'ne. Det virkede.

w13 Der er point til dig.
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 22:25 #5
okidokes