Avatar billede hajl Nybegynder
09. februar 2008 - 11:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til html/css

Hejsa herinde

Jeg står i den situation at jeg har fucket hele mit design op, når jeg laver
designet i tables ser det sådan set fint nok ud - Men den skal gerne kunne
tilpasse sig de besøgendes skærm opløsning

F.eks. jeg køre selv med 1280*1024 så skal jeg scrool op og nede frem og
tilbage før jeg kan se hele siden, har så en anden ven som køre med noget
større opløsning han for bare en hvid border rundt omkring baggrunden

Så kan du evt hjælpe ?...må du meget gerne melde dig
Avatar billede w13 Novice
09. februar 2008 - 12:08 #1
Så må vi se noget kode og helst også siden.
Avatar billede hajl Nybegynder
09. februar 2008 - 12:10 #2
Avatar billede w13 Novice
09. februar 2008 - 12:17 #3
På min stikker halvdelen af designet ud af skærmen, så man skal scrolle, ligesom på din. Jeg har vist samme skærmopløsning som dig, tror jeg.

Kan det ikke ha' noget at gøre med det stylesheet, der bli'r brugt ved hans skærmopløsning?:

if (screen.width == 1600) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="1600.css">');
//alert("Style Sheet for 1600 x 1200 would have been loaded.");
}
Avatar billede hajl Nybegynder
09. februar 2008 - 12:20 #4
det jeg gerne vil have er at selve sitet gerne skulle tilpasse sig selv efter dens besøgende skærm opløsning...så dem med 1280*1024 ikke skal scrolle <-> og op og ned...

at den bruger "hele browser vinduet ud" hvis du forstår hvor jeg vil hen ?
Avatar billede hajl Nybegynder
09. februar 2008 - 12:23 #5
Så er den rigtige kildekode uploaded...havde den forkerte
Avatar billede w13 Novice
09. februar 2008 - 12:36 #6
Du bli'r nødt til at udskifte alle pixeltal med procenttal. F.eks. skal din tabel være:

<table style="width:100%;height:100%;border-width:0;border-collapse:collapse">

For at dette virker, skal css på dit <body> også være width:100%;height:100%;
Avatar billede hajl Nybegynder
09. februar 2008 - 13:06 #7
Nu ser det da helt forkert ud ? efter at har sat alle pixels om til 100%
Avatar billede w13 Novice
09. februar 2008 - 13:37 #8
Ja, de skal heller ikke allesammen være hundrede. Tabellen skal være hundrede. Så indstiller den sig automatisk efter skærmen.

Og så skal de forskellige tal bare være angivet i %.

Det ku' være sådan her:

<table style="width:100%;height:100%;border-width:0;border-collapse:collapse">
<tbody>
<tr><td colspan="3" style="width:100%">Celle 1</td></tr>
<tr><td colspan="2" style="width:66%">Celle 2</td>
<td style="width:33%">Celle 3</td></tr>
<tr><td style="width:33%">Celle 4</td>
<td colspan="2" style="width:66%">Celle 5</td></tr>
<tr><td style="width:33%">Celle 6</td>
<td style="width:33%">Celle 7</td>
<td style="width:33%">Celle 8</td></tr>
</tbody>
</table>
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 16:24 #9
Kommet videre her?
Avatar billede hajl Nybegynder
13. februar 2008 - 21:44 #10
Nej slet ikke...kan ikke få det hen som jeg vil...men hvis der ikke er andre som kommer med et kvalificeret bud for du points
Avatar billede hajl Nybegynder
15. april 2008 - 09:54 #11
Så fik jeg det løst....glemte helt jeg havde oprettet herinde...

Hvis du ligger et svar for du lige nogle point :)
Avatar billede w13 Novice
15. april 2008 - 10:38 #12
:)
Avatar billede hajl Nybegynder
15. april 2008 - 10:38 #13
Sådan :)
Avatar billede w13 Novice
15. april 2008 - 10:40 #14
Takker!