Avatar billede md_craig Nybegynder
08. februar 2008 - 12:38 Der er 1 løsning

Procedures: Input og output af lister .net relateret

Har lige et par mere eller mindre nysgerigheds spørgsmål.

- Output af og behandling af recordsæts indeholdende en defineret record type.

Egentlig går det ud på at returnere en række af data ud fra fx en således defineret Type:

TYPE myType IS RECORD ( numberA NUMBER, aString NVARCHAR2 );

Pointen er her jo at man ikke har en tabel hvordufra man kan lave en select man så kan returnere data fra, men derimod ønsker jeg at kunne opbygge en liste af data igennem en given sproc og derefter returnere denne liste.

- Input af lister og evt. complexe objecter.

Nede på procedure niveau selv er det jo hvertfald muligt at kaste rundt med Ref Cursors, er det ligeledes muligt at komme fra .NET og så evt. smide en liste ind, evt i samme stil med overstående output.

Begge spørgsmål er egentlig mest sådan "gad vide om man kan"... men kunne sikkert være ret nyttigt.
Avatar billede md_craig Nybegynder
28. juli 2008 - 15:04 #1
Lukker