Avatar billede th1 Nybegynder
04. februar 2008 - 00:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra XML

Hejsa eksperter jeg har et xml data med en del data i.

jeg vil gerne kunne hente bestemt data som tilhører et ID.

mit XML data ser sådan her ud:

<zipCodes>
<zip id="zip">
    <cityID name="ID">ee26dbd0-af6b-4f1a-816c-f7409cffaf38</cityID>
    <code name="Code">101</code>
    <name name="City">Reykjavík</name>
</zip>
<zip name="Zip">
    <cityID name="ID">3d1a5fbf-4310-43ba-ab09-dc39364b0dbd</cityID>
    <code name="Code">103</code>
    <name name="City">Reykjavík</name>
</zip>
</zipcodes>

og mit cityID bliver gemt i en Session

nogen der har et eks hvordan jeg kan gøre det eller bare starte på det?? har prøvet på mange forskellige måde men intet har virket.

forresten jeg koder i ASP.NET C#
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2008 - 00:39 #1
Det må kunne gøres med XmlDocument og SelectSingleNode.

Jeg kan bixe et eksempel.

Men er den rigtige XML som vist ?  (jeg kan ikke helt se pointen i name attributterne !)
Avatar billede th1 Nybegynder
04. februar 2008 - 00:47 #2
grunden til at de er der er fordi det skal bruges også til et flash..
Avatar billede th1 Nybegynder
04. februar 2008 - 00:47 #3
ja og det er rigtig xml som er vist og du må meget gerne bixe et eksempel sammen ville jeg er være meget glad for.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2008 - 00:58 #4
Hm. XML'en er ikke engang valid. c skal være med stort i </zipcodes>.

Men hvis man retter det så virker følgende:

            string id = "3d1a5fbf-4310-43ba-ab09-dc39364b0dbd";
            XmlNode zip = doc.SelectSingleNode("//zipCodes/zip[cityID/text()='" + id + "']");
            string code = zip.SelectSingleNode("code/text()").Value;
            string city = zip.SelectSingleNode("name/text()").Value;
Avatar billede th1 Nybegynder
04. februar 2008 - 01:03 #5
oky så har jeg et spg. til  er der nogen mulighed for at vide hvilken position det ID har altså lige som RowIndex
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2008 - 01:25 #6
Så tror jeg ta du bliver nødt til at hente alle zip noder med SelectNodes eller GetElementsByTagName
og så finde den deri.
Avatar billede th1 Nybegynder
04. februar 2008 - 01:30 #7
okey.. kan du ligge et svar du fik hjulpet mig..  tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2008 - 01:35 #8
svar