Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 15:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

aspx problemer efter oploading på serveren surftown

Har et problem, arbejder i Microsoft Visual Studio 2005 på min computer og der virker min aspx filer som de skal når jeg fremviser det. Men forstå ikke, at jeg har problemer med det når jeg oploader det til surftown. Filerne ligger på roden af domaine-drevet også web-config filen, men får dette problem frem.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

Har gjort alt, hvad jeg har læst mig frem til her inde på siderne, men alligevel opstår det. Udvikler ASP.NET 2.0 og har også ændret det inde på surftown :-( Kan i hjælpe mig med det problem...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2008 - 16:04 #1
Har du skrevet det der med:

    <customErrors mode="Off"/>

??
Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 20:57 #2
Der står det her i min web-config fil

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
  <connectionStrings>
    <add name="ASPNETDBConnectionString" connectionString="Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\ASPNETDB.MDF;Integrated Security=True;User Instance=True" providerName="System.Data.SqlClient" />
  </connectionStrings>
  <system.web>
    <roleManager enabled="true" />
    <pages theme="Bo" />
    <authentication mode="Windows" />
    <compilation debug="true"/>
    <customErrors mode="off" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    <membership defaultProvider="SqlMembershipProvider">
      <providers>
        <add connectionStringName="LocalSqlServer" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="true" applicationName="/" requiresUniqueEmail="true" passwordFormat="Hashed" maxInvalidPasswordAttempts="5" minRequiredPasswordLength="8" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" passwordAttemptWindow="10" name="SqlMembershipProvider" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider" />
      </providers>
    </membership>
    <profile>
      <properties>
        <add name="Navn"/>
        <add name="Adresse"/>
        <add name="Postnr"/>
        <add name="City"/>
        <add name="Tlfnr"/>
        <add name="Filnavn"/>
        <add name="Nyhedsbrev"/>
      </properties>
    </profile>
  </system.web>
</configuration>

Hvor skal det ændres det du skrev til mig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2008 - 21:05 #3
Skriv det som de be'r om. "Off", ikke "off"

Og så sku' du få en fejl du kan forholde dig til - hvis altså det fortsat virker på din egen PC.
Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 21:33 #4
Det hjalp, nu er der bare en anden fejl i defarut.aspx linie 25

Line 23:            Sql_news news = new Sql_news(connect, false);
Line 24:
Line 25:            ArrayList data = news.GetAllOverskrifter(false);
Line 26:            IEnumerator ie = data.GetEnumerator();
Line 27:

Hvordan ser jeg om min sql server er sat korrekt op inde på surftown? Det er noget med det at gøre, kan jeg se enten "MS SQL eller mysql.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2008 - 22:05 #5
Ehm, det ved jeg ikke. Bruger du mssql eller mysql?
Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 22:17 #6
Det er udviklet til mssql 2005 så det er vel også det jeg skal bruge?
Men ellers tror jeg, at jeg er kommet over det lille problem som andre også har haft.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2008 - 22:34 #7
Du har løst problemet?
Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 22:43 #8
Ik lige det sidste, med opsætningen af mssql desværre.
Skriver lige til Surftown om de kan aktivere det for mig og derefter kan jeg se på det igen. Men du skal have tak for hjælpen, vender lige tilbage, hvis jeg har flere problemer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2008 - 22:48 #9
Hvis det er opsætning hos Surftown, så ved jeg intet om det. Kan du ikke selv oprette en database i et eller andet kontrolpanel?

Men vend tilbage i et andet spørgsmål, ik'? Jeg samler slet ikke på point, så du svarer blot selv, og accepterer dit eget svar.
Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 22:52 #10
Har aldrig fundet ud af hvad det point skal bruges til? Det vil sige hvis jeg ikke har flere point, kan jeg så ikke skrive flere spørgsmål til andre andet jeg selv skal samle på nogle? Har først oprettet mig idag fordi jeg havde det problem
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2008 - 22:56 #11
Du får 5 point hver dag, plus point for de spørgsmål du besvarer. Jeg samler ikke på dem, så gør som jeg beskriver, og du kan bruge dem et andet sted. Uofficiel vejledning: http://expfaq.dk/
Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 23:14 #12
tak for det link du sendte mig, jeg skal bare ikke markere det svar i venstre side hvis jeg ikke ønsker at give folk point? Eller er det dig som selv bestemmer om du vil have point fra mig når du besvare?
Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 23:18 #13
tror jeg har fattet det nu. Jeg skal trykke på svar i venstre side, for at få point til mig selv, fordi du ikke gør det eller?
Avatar billede essendrop Nybegynder
03. februar 2008 - 23:36 #14
Tak for hjælpen :-)