Avatar billede dtloh Nybegynder
01. februar 2008 - 22:36 Der er 1 kommentar

Søge i en .txt fil

Hej alle sammen :)

Jeg er ved at prøve og lave et program, der skal søge en tekst fil igennem, efter visse fremkomster, og så returnere disse fremkomster som tjekboxes.

Søge kriterierne er: " XXXX  ", hvor X = et tal. Så det kan f.eks. være " 4315  " eller " 9132  ".

Hver fremkomst skal kun være der én gang.

Så efter en søgning er der f.eks. fundet:
" 4315  "
" 6621  "
" 9132  "
Disse skal så gerne oprettes som tjekbokses, en tjekboks for hver resultat.

Hvis det er for meget jeg spørger efter, så sig endelig til!

Jeg har pt. følgende køde:

Dim OpenFileDialog As New OpenFileDialog

OpenFileDialog.InitialDirectory = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop

OpenFileDialog.Title = "Vælg hvilken fil der skal åbnes."

OpenFileDialog.Filter = "Text Files (*.txt)|*.txt"

OpenFileDialog.ShowDialog(Me)

Dim FileName As String = OpenFileDialog.FileName
Avatar billede tjacob Juniormester
03. februar 2008 - 18:58 #1
Du kan indlæse filen til en tekststreng f.eks. sådan:

Dim sText As String = System.IO.File.ReadAllText(FileName)

Du søger efter forekomster af din søgestreng f.eks. sådan:

Hvis du blot skal vide OM den forekommer: Dim bErDer As Boolean = sText.Contains('Søgestreng')

Hvis du skal vide HVOR den forekommer (første gang): Dim iIndex As Integer = sText.IndexOf('Søgestreng')

-Jeg forstår ikke helt det med "Hver fremkomst skal kun være der én gang." ER de der kun én gang eller kan de forekomme flere gange?

-Jeg forstår heller ikke det med tjekboxene. Hvorfor skriver du ikke bare Søgestrengen i en label eller textbox?