Avatar billede akilleuz Nybegynder
01. februar 2008 - 21:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Minimer window

Hej

Jeg har et spørgsmål til hvordan jeg kan minimere en window jeg lige har åbnet :-)

Her er min kode:

Process[] pArry = Process.GetProcesses();

            foreach (Process p in pArry)
            {
                string s = p.ProcessName;
                s = s.ToLower();
                if (s.CompareTo("notepad") == 0)
                {
                    Process.Start(@"C:\");
                    //minimize window

                }

Og her vil jeg gerne minimere "C:\" eller lukke det.

Skriver programmet som "Console" hvis det betyder noget.
Avatar billede cwboy Nybegynder
01. februar 2008 - 22:08 #1
For at starte et program som minimeret kan du gøre det via ProcessStartInfo:

System.Diagnostics.ProcessStartInfo psi = new System.Diagnostics.ProcessStartInfo(@"C:\");
            psi.WindowStyle = System.Diagnostics.ProcessWindowStyle.Minimized;
            System.Diagnostics.Process.Start(psi);
        }
Avatar billede cwboy Nybegynder
01. februar 2008 - 22:13 #2
Og for at have en reference til det program du lige har startet, kan du gemme det Process-objekt, der kommer ud af din Process.Start:

System.Diagnostics.ProcessStartInfo psi = new System.Diagnostics.ProcessStartInfo(@"C:\");
            psi.WindowStyle = System.Diagnostics.ProcessWindowStyle.Minimized;
            System.Diagnostics.Process proc = System.Diagnostics.Process.Start(psi);

Du kan fx. afslutte en proces med proc.CloseMainWindow();
Avatar billede akilleuz Nybegynder
01. februar 2008 - 22:31 #3
Det virker perfekt. Kan jeg få dig til at fortælle mig hvordan jeg starter mit program op som minimeret?
Avatar billede cwboy Nybegynder
03. februar 2008 - 17:52 #4
Det er vist ikke lige til - men ved hjælp af P/Invoke skulle det være muligt.

1. indsæt en "using System.InteropServices;" i toppen.

2. indsæt følgende i din klasse:

        [DllImport("kernel32.dll", ExactSpelling = true)]
        private static extern IntPtr GetConsoleWindow();

        private static IntPtr ThisConsole = GetConsoleWindow();

        [DllImport("user32.dll", CharSet = CharSet.Auto, SetLastError = true)]
        private static extern bool ShowWindow(IntPtr hWnd, int nCmdShow);
        private const int HIDE = 0;
        private const int MAXIMIZE = 3;
        private const int MINIMIZE = 6;
        private const int RESTORE = 9;

3. Indsæt denne linje som det første i dit program:
ShowWindow(ThisConsole, MINIMIZE);