Avatar billede ze-men Nybegynder
01. februar 2008 - 10:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændring i nyhedsscript

Hej eksperter...

Jeg har et javascript jeg gerne vil have ændret så det får samme funktion - bare ikke i de layers som scriptet er født med.
Herefter vil jeg indsætte overskrifter og links fra en MySQL-database - men det klarer jeg selv senere.

Kan I hjælpe med at tynde ud og ændre i koden så den bare ikke ligger i et layer.

Her kommer lidt kode:

<SCRIPT language=JavaScript1.2>

/*
Vertical Pausing News Scroller
*/

<!--

var scrollerwidth=189
var scrollerheight=130
var pausebetweenimages=5000

var vSlideContent=new Array()

vSlideContent[0]='<a href="main.htm" target="mainFrame"><font size="1" face="Verdana"><strong>NY SERVICE PÅ ARTO...</font></strong><font size="1" face="Verdana"><br>TV DUNO er rykket på arto og vi glæder os til, at give dig mange gode programmer...</font></a>'
vSlideContent[1]='<a href="onair.htm" target="mainFrame"><font size="1" face="Verdana"><strong>TEMA-aften</font></strong><font size="1" face="Verdana"><br>Den danske landstræner i Speed-Skating, Sutton Atkins, gæster studiet... KLIK HER...</font></a>'
vSlideContent[2]='<a href="skanderborg.htm" target="mainFrame"><font size="1" face="Verdana"><strong>DUNO-Nyhederne</font></strong><font size="1" face="Verdana"><br>DUNO Nyhederne for uge 34 er på nettet nu... Se udsendelsen - klik her...</font></a>'
vSlideContent[3]='<a href="merchandise.htm" target="mainFrame"><font size="1" face="Verdana"><strong>NYT PÅ DUNO - MERCHANDISE</font></strong><font size="1" face="Verdana"><br>Download fede DUNO-wallpapers til DIN computer...</font></a>'
vSlideContent[4]='<a href="onair.htm" target="mainFrame"><font size="1" face="Verdana"><strong>ONLINE</font></strong><font size="1" face="Verdana"><br>Se stemningsrapport fra Langelands Festivalen i DUNO Nyhederne...</font></a>'

if (vSlideContent.length>1)
i=2
else
i=0

function locateObject(n, d) { //v3.0
  var p,i,x;
  if(!d) d=document;
  if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length)
  {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document;
    n=n.substring(0,p);
    }
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n];

  for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=locateObject(n,d.layers[i].document);
  return x;
}

function moveVTextFirstBlock(whichdiv)
{

if (document.all)
{
    tdiv=eval(whichdiv)

    if (tdiv.style.pixelTop>0&&tdiv.style.pixelTop<=5)
    {
        tdiv.style.pixelTop=0
        setTimeout("moveVTextFirstBlock(tdiv)",pausebetweenimages)
        setTimeout("moveVTextSecondBlock('vTextSecond')",pausebetweenimages)
        return
    }
    if (tdiv.style.pixelTop>=tdiv.offsetHeight*-1)
    {
        tdiv.style.pixelTop-=5
        setTimeout("moveVTextFirstBlock(tdiv)",10)
    }
    else
{
        tdiv.style.pixelTop=scrollerheight+5
//window.status=tdiv.style.pixelTop;
    tdiv.innerHTML=vSlideContent[i]
    if (i==vSlideContent.length-1)
    i=0
else
    i++
}
else
{
tlayer=eval(whichdiv)
if (tlayer.top>0&&tlayer.top<=5)
{
tlayer.top=0
setTimeout("moveVTextFirstBlock(tlayer)",pausebetweenimages)
setTimeout("moveVTextSecondBlock(locateObject('vTextSecond'))",pausebetweenimages)
return
}
if (tlayer.top>=tlayer.document.height*-1)
{
tlayer.top-=5
setTimeout("moveVTextFirstBlock(tlayer)",10)
}
else
{
tlayer.top=scrollerheight+5
tlayer.document.write(vSlideContent[i])
tlayer.document.close()
if (i==vSlideContent.length-1)
i=0
else
i++
}

function moveVTextSecondBlock(whichdiv)
{
if (document.all)
{
tdiv2=eval(whichdiv)

if (tdiv2.style.pixelTop>0&&tdiv2.style.pixelTop<=5)
{
    tdiv2.style.pixelTop=0
    setTimeout("moveVTextSecondBlock(tdiv2)",pausebetweenimages)
    setTimeout("moveVTextFirstBlock('vTextFirst')",pausebetweenimages)
    return
}
//window.status=tdiv2.offsetHeight;
if (tdiv2.style.pixelTop>=tdiv2.offsetHeight*-1){
    tdiv2.style.pixelTop-=5
    setTimeout("moveVTextSecondBlock('vTextSecond')",10)
}
else
{
    tdiv2.style.pixelTop=scrollerheight+5
//window.status=tdiv2.style.pixelTop
    tdiv2.innerHTML=vSlideContent[i]
    if (i==vSlideContent.length-1)
    i=0
else
    i++
}
else if (document.layers)
{
tlayer2=eval(whichdiv)

if (tlayer2.top>0&&tlayer2.top<=5)
{
tlayer2.top=0
setTimeout("moveVTextSecondBlock(tlayer2)",pausebetweenimages)
setTimeout("moveVTextFirstBlock(locateObject('vTextMain').document.layers['vTextFirst'])",pausebetweenimages)
return
}
if (tlayer2.top>=tlayer2.document.height*-1)
{
tlayer2.top-=5
setTimeout("moveVTextSecondBlock(tlayer2)",10)
}
else
{
tlayer2.top=scrollerheight+5
tlayer2.document.write(vSlideContent[i])
tlayer2.document.close()
if (i==vSlideContent.length-1)
i=0
else
i++
}

function startVTextScroll(){
if (document.all)
{
    locateObject('vTextSecond').style.top=scrollerheight+5
    locateObject('vTextFirst').visibility='visible';
    locateObject('vTextSecond').visibility='visible';
    moveVTextFirstBlock(locateObject("vTextFirst"))
}
else if (document.layers)
{
    locateObject('vTextMain').visibility='show'
    locateObject('vTextFirst').visibility='show'
    locateObject('vTextSecond').top=scrollerheight+5
    locateObject('vTextSecond').visibility='show'
    moveVTextFirstBlock(locateObject('vTextMain').document.layers['vTextFirst'])
}
//-->
</SCRIPT>

<SCRIPT language=JavaScript>
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->

function MM_preloadimages() { //v3.0
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadimages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_displayStatusMsg(msgStr) { //v1.0
  status=msgStr;
  document.MM_returnValue = true;
}
//-->
</SCRIPT>

<META content="MSHTML 6.00.2600.0" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY class=body2>
<BODY vLink=#000000 aLink=#000000 link=#000000
background="#999999"
onload="startVTextScroll();return document.MM_returnValue">
<DIV id=vTextMain
style="Z-INDEX: 2; LEFT: 0; VISIBILITY: visible; OVERFLOW: hidden; WIDTH: 200px; CLIP: rect(0px 362px 362px 0px); POSITION: absolute; TOP: 0; HEIGHT: 60px">
<DIV id=vTextFirst
style="PADDING-RIGHT: 1px; PADDING-LEFT: 1px; Z-INDEX: 1; VISIBILITY: visible; PADDING-BOTTOM: 1px; OVERFLOW: hidden; WIDTH: 200px; CLIP: rect(0px 362px 362px 0px); PADDING-TOP: 1px; POSITION: absolute; TOP: 0; left: 0px; height: 60;">
<SCRIPT language=JavaScript>
document.write(vSlideContent[0])
</SCRIPT>
</DIV>
<DIV id=vTextSecond
style="PADDING-RIGHT: 3px; PADDING-LEFT: 3px; VISIBILITY: visible; PADDING-BOTTOM: 3px; OVERFLOW: hidden; WIDTH: 200px; CLIP: rect(0px 365px 365px 0px); PADDING-TOP: 2px; POSITION: absolute; TOP: 0px; left: 0px; height: 60;">
  <script language=JavaScript>
document.write(vSlideContent[1])
  </script>
</DIV>

<div align="left"></div>
</BODY></HTML>
Avatar billede w13 Novice
01. februar 2008 - 13:43 #1
Hvad skal den så ligge i, og hvorfor skal den ikke ligge i en div?
Avatar billede w13 Novice
01. februar 2008 - 13:47 #2
Kan du evt. også smide et link til en demo af scriptet, for det er jo en ret lang kode, og jeg er sikker på, det kan gøres kortere.
Avatar billede w13 Novice
01. april 2008 - 12:11 #3
Hvis du ikke er ude efter hjælp, bør du nok lukke her.
Avatar billede w13 Novice
28. april 2008 - 15:47 #4
?
Avatar billede ze-men Nybegynder
27. maj 2008 - 11:33 #5
Problemet er løst