Avatar billede mgsj Nybegynder
30. januar 2008 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Command line til at starte applikation, samt modtage parametre

Hej

Jeg vil gerne starte et lille program lavet i VB fra Command Line (CL). Som det er nuværende, skal programmet startes op, og man skal indtaste nogle strings/paths manuelt i en sourceTextbox og en destinationTextBox, klikke en knap og derefter laver programmet sin magi.

Det jeg gerne vil, er at starte programmet fra CL og tage et par parametre. F.eks. skrive i CL:
MyApp.exe c:\MyApp\"someSourcePath" d:\App\"someDestinationPath".

Men jeg kan ikke lige greje hvordan jeg skal gribe det an.
Nogen forslag?
Avatar billede sjh Nybegynder
30. januar 2008 - 15:16 #1
det her skulle gerne give det du skriver efter din exe-file

Private Sub Form_Load()
  MsgBox Command$
End Sub
Avatar billede inglenook Praktikant
30. januar 2008 - 21:27 #2
Som du kan se i sjh's eksempel ligger dine parametre i variablen Command naar du starter din app. Du maa saa bare lave en lille program stump der deler denne streng op og tildeler til de rigtige variabler.
Avatar billede mgsj Nybegynder
30. januar 2008 - 21:41 #3
Ok, jeg er ikke helt sikker på hvordan det rent praktisk skal gribes an, men jeg må prøve mig lidt frem. Jeg får dog nok ikke kigget på det før i starten af næste uge, så I må lige være tålmodige, jeg skal nok komme med et respons.
Avatar billede mgsj Nybegynder
06. februar 2008 - 14:50 #4
Hallo! Jeg har fået det til at fungere :-)
Mange tak for hjælpen. Smider du lige et svar sjh?
Avatar billede sjh Nybegynder
07. februar 2008 - 00:42 #5
svar