Avatar billede Syska Mester
28. januar 2008 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Resize Bitmap image

Hej,

Hvordan kan jeg lave en resize af mit Bitmap
Følgende laver en skalering, hvilket ikke er acceptabelt.
BitmapFile = new Bitmap(BitmapFile, new Size(BitmapFile.Width + 150, BitmapFile.Height));

Jeg skal kun have x antal pixels mere i den ene retning ...

GetPixel, SetPixel er for langsom ...

Hvad er mine muligheder så ... forhåbeling er der en Method jeg har overset et eller andet sted ...

// ouT
Avatar billede tjacob Juniormester
29. januar 2008 - 12:11 #1
Man skulle tro det kunne gøres direkte, men ellers er der her en workaround:
Du laver et nyt tomt bitmap i den rigtige størrelse, og tegner derefter det gamle på det.

Koden her er i VB.NET -du må selv oversætte til C#:

                Dim NewBMP As Bitmap = New Bitmap(BitmapFile.Width + 150, BitmapFile.Height)
                Dim g As Graphics = Graphics.FromImage(NewBMP)
                g.DrawImage(BitmapFile, 0, 0, BitmapFile.Width, BitmapFile.Height)  'tegner det gamle yderst til venstre
                g.Dispose()
                BitmapFile = New Bitmap(NewBMP)
                NewBMP.Dispose()
Avatar billede Syska Mester
30. januar 2008 - 20:42 #2
Præcis ... det må være hurtigere end det andet ... i hvert fald et super godt bud.

Smid et svar.

// ouT
Avatar billede Syska Mester
30. januar 2008 - 22:21 #3
For dem som synes det er værd at vide ...

.45 sec med Get/Set

.14 med DrawImage

Dette er begge incl database kald og andre ting ... men det siger bare lidt om hvor meget tid den Get/Set tager ... :-)

// ouT
Avatar billede tjacob Juniormester
31. januar 2008 - 09:36 #4
OK -svar.