Avatar billede squazz Novice
28. januar 2008 - 18:38 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

8800gt vs. ati 3870

Jeg sidder og er begyndt at blive i tvivl om hvilket GFX kort der er det bedste af 8800GT'eren og ATI 3870'eren.

Der går mange rygter om disse kort, og jeg kunne snart bruge et konkret bevis på hvad der er det rigtige.

Det burde egentligt være let at vise hvilket der er det bedste, der skal vel bare findes nogle benchmarks, jeg kan dog bare ikke finde nogen jeg kan bruge.

Desuden har jeg hørt tygter om at 3879'eren skulle være det bedste kort at bruge, når man er Over Clocker, kan noget be- eller afkræfte dette?
personligt har jeg et system der kommer til at ligne det følgende link meget, og som jeg regner med at Over Clocke, hvilket kort vil være bedst for mig?
http://www.eksperten.dk/spm/816651

Jeg giver 15 point for hvert besvaret, af de følgende, spørgsmål:

1. Hvilket kort er ifølge benchmarks det bedste?
2. Hvilket kort er det bedste til brug i Over Clocking sammenhænge?

MVH
  Squazz
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. januar 2008 - 19:16 #1
8800GT er bedst i benchmarks http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=1060&model2=1057&chart=318 her kan du sammenligne kortene i flere tests.

Jeg ville aldrig OC mit GFX kort. CPU OC er rigeligt og giver mest ydelse på alle fronter. GFX OC kommer sjældent over 10% xtra ydelse. Et ordentligt CPU OC giver 33% xtra ydelse overall.
Avatar billede a1a1 Novice
28. januar 2008 - 20:13 #2
det kommer også lidt an på de spil du vil spille (nogle er optimeret "mere" til nvida end ati), det kan du også checke på tomshardware...

Overclocking er en anden sag, som jeg ikke ved meget om, men der sælges diverse "super" kølere til de fleste modeller, og det er varmen der (normalt) er problemet (med alle cpu'er (grafikchip=cpu (kaldes tit gpu))
Avatar billede squazz Novice
28. januar 2008 - 22:31 #3
Så drgonzo, du anbefaler altså en 8800GT?
Er der et specielt kort? Diverse producenter laver jo OC på dem som standart... Noget at tilføje her?
Avatar billede a1a1 Novice
28. januar 2008 - 22:46 #4
nvidia er fine, skal du overclocke dit gfx kort?

LÆS HVAD JEG SKRIVER:
Overclocking er en anden sag, som jeg ikke ved meget om, men der sælges diverse "super" kølere til de fleste modeller, og det er varmen der (normalt) er problemet (med alle cpu'er (grafikchip=cpu (kaldes tit gpu))

om jeg ved noget eller ej; hvad har du tænkt dig? ekstrem overclocking af cpu+gpu? så er det køling der er vigtigst, hvis det skal være ekstremt så gå efter vandkøling eller flydende nitrogen.....
Avatar billede squazz Novice
28. januar 2008 - 23:09 #5
Jeg regner ikke med selv at OC mit GFX kort, kan forstå på drgonzo, at det ikke kan betale sig...

Det jeg hentyder i mit spg. er overclocking af selve cpu+gpu, har hørt at nogle komponenter skulle passe bedre ind i Over Clockede systemer end andre... Så jeg henviser ikke til at jeg vil OC mit GFX...

Derimod hentyder jeg til det store udvalg af 8800GT som der er på makedet, ved mange af disse kort står der OC, dette må vel betyde de allerede på fabrikken er blevet Over Clocket?
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. januar 2008 - 23:44 #6
Nej jeg ville anbefale radeon kortet. Vil man nogensinde opgradere til 2 kort er nvidia kort lig med nforce chipsæt som mildest talt er noget bagud, især mht OC. Radeon kort kører på Intel chipsæt og det ville jeg altid vælge.
Avatar billede a1a1 Novice
29. januar 2008 - 00:40 #7
drgonzo-> du har sikkert ret, men
"Radeon kort kører på Intel chipsæt" øøøhhh, hvad.... ati er ikke ejet af intel, nvidia er heller ej ejet af amd, "i gammle dage" var nvidia bedst på en pentium og ati til amd (det skifter sikkert)

(det er sikkert intel (eller et af deres sub-companies) der ejer begge)
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. januar 2008 - 05:57 #8
AMD ejer ATI, men Crossfire kører på Intel Chipsæt hvor SLI kun kører på Nvidias egne Nforce chipsæt. Der vil jeg foretrække et Intel baseret bundkort til hver en tid og da det understøtter crossfire er det lig med Radeon kort
Avatar billede squazz Novice
29. januar 2008 - 08:13 #9
Så du anbefaler at jeg invisterer i et bundkort med intel chipset (fx Asus P5E3) og et måske 2 3870'ere?
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. januar 2008 - 11:27 #10
yes
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. januar 2008 - 11:28 #11
helst x38 chipsæt
Avatar billede squazz Novice
29. januar 2008 - 11:31 #12
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. januar 2008 - 12:22 #13
det tager kun ddr2 ram, så nej. Vil du have en forældet ram teknologi så er det ok
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. januar 2008 - 12:23 #14
Avatar billede squazz Novice
29. januar 2008 - 13:05 #15
Ok, så tror jeg at jeg har fået de svar jeg skal bruge, og kan lukke spg.

Hvis jeg skal have et bundkort med intel chipset (x38) skal jeg invistere i READON 3870?

Det kan ikke betale sig at OverClocke GFX:P

Hvis dette er rigtigt opfattet smider du bare en svar drgonzo ;P
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. januar 2008 - 17:09 #16
Ellers skriver du jo bare på MSN ;)
Avatar billede squazz Novice
29. januar 2008 - 17:14 #17
Dét gør jeg :P
Avatar billede enya Nybegynder
30. januar 2008 - 00:53 #18
>neophyte: Hvad er det liiige du har gang i....???
Avatar billede neophyte Nybegynder
30. januar 2008 - 00:56 #19
Mener du?
Avatar billede enya Nybegynder
30. januar 2008 - 00:59 #20
Det kan du vel selv regne ud eller...?
Avatar billede neophyte Nybegynder
30. januar 2008 - 01:21 #21
øhh nej...?
Avatar billede a1a1 Novice
30. januar 2008 - 02:37 #22
->enya jeg tror at neo tror at squazz og drgonzo er venner og han derfor bare giver ham points (Ellers skriver du jo bare på MSN ;)) (og derfor er de jo homo'er...?)

drgonzo har jo også fået point af squazz før ;o)
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_3=on&spm_creator=squazz&spm_part=&spm_answer=drgonzo&find=&engine=exp

det kan være at neo bare er forelsket, eller der er nogen der har "hacket" hans bruger konto ;o)))
Avatar billede enya Nybegynder
30. januar 2008 - 02:43 #23
>a1: Ja - det kan da være at neophyte er "misundelig"..  ;-)
Men det er ikke det eneste spm. neophyte hat spammet - så jeg har anmeldt vedkommende for sine upassende kommentarer..
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. januar 2008 - 06:13 #24
yes har hjulpet squazz før, så derfor har han min msn adresse, men har ikke været på så meget på det seneste, derfor har han nok spurgt her i stedet. Neophyte er nok bare ekstatisk fordi han snart skal konfimeres. ;)
Avatar billede squazz Novice
30. januar 2008 - 13:43 #25
Hehe, det bliver man jo helt klart når man skal konfirmeres?
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. januar 2008 - 17:31 #26
du ved, ikke så gammel, bor i mors kælder og får madpakken smurt. Men om eftermiddagen er han keyboard warrior, der kan fornærme anonyme folk på nettet.. Virkeligt et spændende liv..

Har også anmeldt den klovn
Avatar billede snowball Novice
30. januar 2008 - 20:24 #27
Brugeren "neophyte" er blevet deaktiveret, og hans værste indlæg er blevet fjernet.

Snowball / Admin