Avatar billede herman01753 Nybegynder
28. januar 2008 - 11:16 Der er 1 løsning

MSMQ høj latency på startup connection

Jeg er igang med at lave en applikation hvor der er et antal klienter, som sender data til den samme MSMQ kø på en server. På serveren er der en applikation som så videredistribuerer infomationen.

Hvis jeg starter 25 klienter på samme tid, er der nogen af klienterne hvor de udgående beskeder samler sig i klientmaskinens udgående kø som svarer til serverkøen. Der står i MSMQ management  programmet at køerne er forbundet.
Efter et stykke tid når dataenefrem, og efterfølgende er der ikke problemer med latency.
følgende er et målt scenarie:
•    efter 9 minutter virkede 15 klienter
•    efter 11 minutter virkede 22 klienter
•    efter 15 minutter virkede 23 klienter
•    efter 16 minutter virkede 24 klienter
•    efter 20 minutter virkede 25 klienter

Er der nogen som har nogle ideer til hvad der kan være i vejen, og om jeg skal skrue på nogle MSMQ parametre?

Følgende er opsætningen af serverkøen:
•    den er transaktional

brugerne ‘Everyone’ og ‘ANONYMOUS LOGON’ har følgende rettigheder:
i.    ‘Get Properties’
ii.    ‘Get Permissions’
iii.    ‘Send Message’.

brugeren  SYSTEM har følgende rettigheder:
i.    ‘Receive Message’
ii.    ‘Peek Message’.

brugeren Administrator har følgende rettigheder
i.    ‘Full Control’

Jeg tilgår MSMQ igennem .NET API'et fra C#. Setuppet kører i et domæneløst netværk, men skal også kunne køre i netværk med en domænekontroller.

Hvis jeg starter klienterne en ad gangen med et stykke tid imellem opstart af hver klient er der ingen problemer, så det lugter måske af nogle samtidighedsproblemer i MSMQ, eller en begrænsning af antallet af samtidigt oprettede forbindelse. Er der nogen der kan hjælpe, hvad enten det kan være igennem brugen af .NET eller konfiguration af MSMQ igennem Registry settings eller andet.
Avatar billede herman01753 Nybegynder
14. august 2008 - 13:32 #1
Jeg lukker den her da der ikke er kommet nogle svar.