Avatar billede kaw_75 Nybegynder
27. januar 2008 - 15:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til beregning / forespørgsel

Jeg har lavet en side hvor det skal være muligt at skrive antal og så ganger den automatisk ud hvor mange kr. det koster. Men jeg er løbet ind i nogen problemer :

1. jeg kan ikke få den til at skrive med 2 decimaler i totalfelt
2. Jeg kan ikke få den til at opdatere total antal og total pris i bunden.
3. Hvordan får jeg den til at sende en forespørgsel med de produkter der nu er bestilt antal ved at klikke på send feltet
Jeg ved godt at svaret skal ligges herinde - men siden består af 9000 linier i dreamweaver så jeg tør ikke lige bare smide den på. Så hvis der er en der har lyst til at prøve at hjælpe - så giv lige et praj så kan jeg sende den til dig og så kan vi bare smide løsningen herind hvis vi får det til at virke.
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2008 - 16:48 #1
<ole>

1) De to decimaler klarer du med:

var nTotal = 1245.6789;

nTotal = Math.round(nTotal*100);
var sPostFix = nTotal%100==0 ? ".00" : nTotal%10==0 ? "0" : "";
nTotal = (nTotal/100) + sPostFix;

alert(nTotal);

2) Det kommer anpå, hvad der skal opdatere feltet og hvornår

3) Hvis totalfeltet ligger i en form, er det blot at lave en submitknap i formen. Så sendes forespørgslen til det dokument, der anføres i formens action-attribut

/mvh
</bole>
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
27. januar 2008 - 18:58 #2
Øhh kan jeg ikke sende filen til dig - så du kan prøve at se på det ? Jeg er ikke sikker på at jeg kan finde ud af ovenstående ? Eller er der et sted på eksperten hvor man kan smide filen - så du kan se sammenhængene ?
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2008 - 19:10 #3
Du kan ikke sende den til mig, der er ingen steder på E at hænge den, og jeg kaster mig under ingen omstændigheder ud i en fil på 9.000 linjer  :)
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
21. februar 2008 - 21:48 #4
Hej olebole du skal nok få dine point - men jeg har lige to spørgsmål hvis du kan hjælpe;-) Nu har jeg fået det til at virke - men er så stødt ind i flg. problem. For at total antal og total pris i bunden hedder tekstfelterne for hver produkt antal1 og total1 og så op til antal275 og antal275 da de er fortløbende for det virker. Men det er så meningen at man til sidst skal sende denne bestilling - det virker også problemet er bare at for det første sender den alle produkterne med også selvom der ikke er skrevet noget i antal udover det 0 der kommer automatisk - det vil jeg meget gerne have ændret så den kun fremsender de ting som kunden nu har valgt og skrevet antal ud for. Til sidst men ikke mindst - så den mail der sendes står der jo antal1 og total1 ud for produktet i stedet for det navn som produktet  har f.eks. en stol eller et bord - hvordan får jeg det ændret ?? Hvis jeg ændrer navnet på tekstfeltet antal1 til stol - så kan den jo ikke regne det hele sammen i bunden - er det helt volapyk eller hva ?
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
21. februar 2008 - 21:50 #5
Jeg smider lige den kode der er brugt til det -  måske det kan hjælpe lidt:

<script language="javascript1.2">
priser = new Array();
priser[0] = 0;
priser[1] = 12.00;
priser[2] = 7.00;
priser[3] = 6.00;
priser[4] = 28.00;
priser[5] = 35.00;
priser[6] = 39.00;
priser[7] = 45.00;
priser[8] = 58.00;
priser[9] = 55.00;
priser[10] = 75.00;
Og så videre .......

function CurrencyFormatted(amount)
{
var i = parseFloat(amount);
if(isNaN(i)) { i = 0.00; }
var minus = '';
if(i < 0) { minus = '-'; }
i = Math.abs(i);
i = parseInt((i + .005) * 100);
i = i / 100;
s = new String(i);
if(s.indexOf('.') < 0) { s += '.00'; }
if(s.indexOf('.') == (s.length - 2)) { s += '0'; }
s = minus + s;
return s;
}

function updtotal(){
samletantal = 0;
samletpris = 0;
for (var i=1; i<priser.length; i++) {
  eval("samletantal += (document.f1.antal"+i+".value-0);");
  eval("samletpris += (document.f1.total"+i+".value-0);");
}
document.f1.samletantal.value = samletantal;
document.f1.total.value = samletpris;
}
function updatefield(id){
eval("antal = document.f1.antal"+id+".value;");
pris = priser[id];
p = antal*pris;
p = CurrencyFormatted(p);
eval("document.f1.total"+id+".value = p;");
updtotal();
}
function L(){
for (var i=1; i<priser.length; i++) {
  eval("document.f1.antal"+i+".value = '0';");
  eval("document.f1.total"+i+".value = '0';");
}
updtotal();
}
</script>
Avatar billede kaw_75 Nybegynder
11. august 2008 - 18:23 #6
ikke aktiv længere