Avatar billede juks Novice
27. januar 2008 - 11:22 Der er 1 løsning

kør noget i en anden form ved luk

hej , hvordan får jeg "kørt" en kode når jeg lukker et window.

jeg bruger childs og laver en opret form og når jeg har indtastet data og send dem til min DB , skal ved close(); sørge for at den form jeg vender tilbage til loader datagrid igen..

er der en anden måde en at .

          konkurrence newMDIChild = new konkurrence();
          newMDIChild.MdiParent = ParentForm;
          newMDIChild.Show();
            this.Close();
Avatar billede johny Nybegynder
28. januar 2008 - 12:04 #1
Nu ved jeg ikke lige hvilket værktøj du bruger til at skrive din kode i, men hvis du bruger Visual Studio, er det i hvert fald ikke noget problem. :)

Hvis du markerer din form i designeren, og i properties vinduet vælger events, så er der et event der hedder FormClosed og et andet der hedder FormClosing, og siden du skal bruge noget der sker efter vinduet bliver lukket ned, er det nok FormClosed du skal bruge.

Bare dobbeltklik på det tomme felt ud for den, så vil den automatisk tilføje eventhandleren, og du kan der tilføje den kode der skal eksekveres når vinduet bliver lukket ned.

Hvis du ikke har Visual Studio, skal du, der hvor du gerne vil håndtere din kode, tilføje en eventhandler til til eventen, sådan her (de hårde klammer erstattes med det korrekte indhold som det står beskrevet inde i klammerne):
[objekt navn her].FormClosed += new System.Windows.Forms.FormClosedEventHandler([objektet hvor du har din håndteringskode].[Metode navn]);

Nu mangler du så koden til at håndtere eventen, og den skal se nogenlunde sådan ud:
static void [navnet på metoden](object sender,FormClosingEventArgs e) {
      //din kode skal være her
}

Håber det var forståeligt, ellers bare spørg igen.. :)