Avatar billede jps2mt Nybegynder
14. juni 2001 - 20:30 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

2 servere, 2 domæner men kun 1 IP, hvordan gør man??

Hejsa...

Jeg har kun en offentlig IP, men har ladet mig fortælle at man kan få IIS5 til at redirecte requests til en anden maskine, og så få den til at svare, så det ser ud somom at svaret kommer fra den oprindelige IIS...Men hvordan gør man lige det??

Jeg skal nemlig ha\' en Linux maskine på et af mine domæner, men jeg vil ikke slippe min W2K Server på resten...

Mvh. Morten
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 20:46 #1
jo kan sætte dit domæne op på IIS og blot ligge en index fil der henviser til www.ditdomæne.dk:81 og så sætte linux til at håntere forespørgelser på port 81 som webserver.

på win2k sætter du så port 81 til at blive routet til din linux server.

har en lign opsætning herhjemme.
Avatar billede seider Nybegynder
14. juni 2001 - 20:46 #2
net 2 sec
Avatar billede jps2mt Nybegynder
14. juni 2001 - 20:48 #3
seider >> What???
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 20:51 #4
jps2mt :

Gav det mening ?
Avatar billede jps2mt Nybegynder
14. juni 2001 - 20:52 #5
Razzer >> Ja, men det var lige nøjagtigt den løsning jeg ville undgå...For så kan man da ikke skrive eks. http://www.test.dk/test.htm ville man??
Avatar billede seider Nybegynder
14. juni 2001 - 20:53 #6
her er lige ASP koden til at hoppe videre indefor samme ramme (\"til linux boxen\")

<%
Select case request.servervariables(\"server_name\")

case \"www.sutminpik.dk\"
    Server.transfer (\"sut.asp\")
case \"sutminpik.dk\"
    Server.transfer (\"sut.asp\")
case \"www.jollyVScola.dk\"
    Server.transfer (\"//192.168.0.2/colaswins.asp\")
case \"jollyVScola.dk\"
    Server.transfer (\"//192.168.0.2/colaswins.asp\")
default
    Server.transfer (\"Glaedelig_jul.asp\")

End select

%>

skal bruges som default side, måske virker den ikke helt den der redirect med dir som basis, men conceptet virker.

www.fotx.net/seider
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 20:55 #7
jps :

nej kan man ikke... men hvorskriver også den fulde sti til noget? Inge tror jeg *G*! De bookmarker den jo eller også skriver de kun den sti de kender (www.dinadresse.dk)
Avatar billede seider Nybegynder
14. juni 2001 - 20:59 #8
den virker fint !

du skal bare smide de rigtige add ind der hvor der er brugt ikke registreret DK domains.

Hvis du ikek selv kan finde ud af det kan jeg sagtens fortsætte beskrivelsen af at lade det være domain distribueret, men det bedste er at du følger msdn.microsoft.com \'s guide til multiple domains (distribution over flere server og domains).

bedre kendt som workload sharing.

//seider
Avatar billede jps2mt Nybegynder
14. juni 2001 - 21:11 #9
seider >> Hmmm...Kan sq ik\' finde noget om det på MSDN...

Men du kan jo kigge her: http://www.m-trab.com

Den siger dette:

Server object error \'ASP 0235 : 80004005\'

Server.Transfer Error

/Default.asp, line 5

Invalid URL form or fully-qualified absolute URL was used. Use relative URLs.

Og hvad mener den lige med det??

Linie 5 ser ud som følger:

    Server.transfer (\"//10.10.10.5/index.html\")
Avatar billede darklord Nybegynder
14. juni 2001 - 22:34 #10
Jeg tror, der er nogen, der har misforstået noget her. Essensen er ikke bare at IIS skal redirecte - snarere, at de 2 maskiner reelt skal dele samme IP-adresse udadtil.
For hvis du fx forsøger at redirecte til \"http://10.10.10.5/\", vil brugeren få en fejl, da 10.10.10.5 ikke er synlig for brugeren udefra (i og med at IP-adressen ikke findes på Internet).

Du bliver derfør nødt til at have en eller anden form for NAT-funktionalitet, og så køre de forskellige sites på forskellige porte.

Alternativet er muligvis en form for proxy-funktionalitet - jeg ved ikke, om der findes proxy-SW, der kan lave forespørgsler for dig.

Jeg ved ikke, om der findes NAT-SW, der kan redirecte på baggrund af et DNS-navn. Anyone?

Forresten skal din linie 5 i givet fald hedde
  server.transfer(\"http://10.10.10.5/index.html\")
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 23:30 #11
darklord :

Hvem har misforsået ?
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2001 - 10:09 #12
®azzer®>>det er seider der har misforstået noget. Han sender brugeren videre tíl en private ip-adresse, den holder jo ikke en meter da brugeren bare vil få en dns error

darklord>> nat på domæne basis *SS*

jps2mt>> det her har være oppe at vende flere gange og hvergang har ®azzer®\'s metode vist sig at være den der er løbet af med sejren. Man kan evt. med noget w3http o.lign. få IIS serveren til at sende/modtage data til og fra linux serveren, men det er ikke nogen holdbar løsning, det går også langsommere som jo ikke er acceptabelt.
Dog er der en lidt smartere metode at gøre det på end den index fil... under homedirectory for dit website specificerer du en URL adresse istedet, på den måde skulle gerne kunne komme ind på www.test.dk:81/test.htm bare ved at skrive www.test.dk/htm
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juni 2001 - 12:45 #13
Jeg vil da mene at hvis du kører med Windows 2000 Server/Advanced server, så skal du oprette et nyt web site hvor du bare angiver host Headderen til det domain du nu har, og som hjemme mappe angiver du så netværks stien til din anden maskine.
Du skal selvfølgelig sætte rettigheder på din Linux så der kan browses på port 80 med anonym adgang eller hvad det nu hedder på sådan en maskine.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juni 2001 - 12:50 #14
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2001 - 12:54 #15
bojohansen>> hvorfor tror du at manden har en linux-box?? selv tror jeg at han vil køre apache, evt. noget mysql og php... hvad tror du??
hvis jeg har ret, så du\'er din løsning jo ikk\', så kunne han jo ligesågodt have alle filerne liggende på sin win2k maskine...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:02 #16
Og hvoffor lige det???

Det domain der ligger på linux maskinen ligger på linux maskinen ligegyldigt hvad der er før den, Ik?

Spørgsmålet er :
<cut>
Jeg har kun en offentlig IP, men har ladet mig fortælle at man kan få IIS5 til at redirecte requests til en anden maskine
</cut>
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:03 #17
Win maskinen bliver jo kun brugt som host headder fortolker, ikke som web server for linux maskinen.
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2001 - 13:05 #18
<snip>og som hjemme mappe angiver du så netværks stien til din anden maskine.</snip>

hvis du bruger den metode bliver win2k maskine jo netop brugt som webserver, du specificerer bare at filerne ligger på en anden computer!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:15 #19
Hmmmmm det kunne der selvfølgelig være noget om, hvad så med at bruge DNS funktionen ?
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2001 - 13:22 #20
... hvad skulle man kunne bruge den til?

problemet ligger i at han kun har een ip adresse, der er kun een host der kan acceptere indkomne pakker på port 80, enten win2k maskinen, eller linux maskine... ikke dem begge!
Jeg kender ikke til nogen mulighed hvor IIS kan operere som en proxy for et domain, eneste mulighed er at redirecte requesten til en anden port, f.eks. 81, 83(hmm, not bad) eller 8080, på den måde kan man filtrere trafikken, alt efter hvad skal hvorhen!
Avatar billede seider Nybegynder
16. juni 2001 - 14:03 #21
oh jamen det kan jo måske løse problemet hvis escondary maskinen er linux, laver du bare et alias der kun acceptere på port 81 F.eks min kode men med redirect til www.danskURL2.dk:81, men jeg ved ikke lige hvordan det stiker med windåse, den stjæler den sikkert og afviser den.

men under linux burde du kunne lave en virtual alias på ip\'en der lytter på port 81 uden probz

/* seider */ www.fotx.net/seider
Avatar billede jps2mt Nybegynder
17. juni 2001 - 21:15 #22
Eneste \"brugbare\" løsninger, som der har været givet nu er Razzer\'s, men den er alligevel ikke helt der hvor jeg vil ha\' den...Men måske det går hen og bliver løsningen...

cyberfessor >> Hvad mener du med det her?? Jeg tror ik\' helt jeg har forstået det.
[snip]under homedirectory for dit website specificerer du en URL adresse istedet, på den måde skulle gerne kunne komme ind på www.test.dk:81/test.htm bare ved at skrive www.test.dk/htm [/snip]

Mig bekendt vil det da ikke virke, eller?!

Mvh. Morten
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
17. juni 2001 - 21:31 #23
jps :

Som fessor ganske rigtigt skriver så kan man kun køre med en webserver på port 80. Jeg kan ikke se hvordan det teknisk skal kunne lade sig gøre at IIS og Apache ikke ville forstyrre hinanden, da de begge to jo svarer på evt. forespørgelser.

som jeg ser det er det at fremskaffe en IP mere eller benytte mit lidt primitive bud.

Måske er det muligt at IIS kan videresende alle forespørgelser på www.domain.dk og www.domain.dk/* til port 81. Hvis der findes en funktion i IIS der kan videresende * så ville løsningen være meget god, men ellers så er problemet der jo.

Nu ved jeg ikke hvor hvad det er for en side du skal have. Hvis det bare er en side med f.eks. 30 faste sider så kunne du på IIS\'en jo blot ligge alle 30 sider op med en redirect til den samme side blot på port:81.

- www.fotx.net/®azzer®
Avatar billede burningice Nybegynder
17. juni 2001 - 21:37 #24
jps2mt>> har du været inde at kigge under homedirectory for et website?? så vil du også kunne se hvad jeg mener!

®azzer®>> jeg mener bestemt at IIS kan redirecte www.domain.dk/* men min løsning, det med homedirectoriet
Avatar billede jps2mt Nybegynder
17. juni 2001 - 21:43 #25
cyberfessor >> Ja, det har jeg, har rimelig erfaringer med IIS og lokale web-steder, men har aldrig rigtigt brugt redirects i IIS\'en til noget, og mig bekendt kan den da ikke redirecte til en side på den anden?!
Avatar billede jps2mt Nybegynder
17. juni 2001 - 21:53 #26
cyberfessor >> Jeg har nu rprøvet at lave et permanent redirect til port 81, men det virker ikke...Kun hvis man skriver addyen uden nogen sider bagefter...

Hvis man skriver http://test.trab.dk virker det...
Hvis man skriver http://test.trab.dk/test.htm virker det ikke...
Hvis man skriver http://test.trab.dk:81/test.htm virker det...

Mvh. Morten
Avatar billede burningice Nybegynder
20. juni 2001 - 02:36 #27
Avatar billede jps2mt Nybegynder
01. august 2001 - 23:13 #28
Closed...Fandt aldrig en brugbar løsning, og det er ikke aktuelt mere, da jeg har fået en af mine kammerater til at oprette mit subdomæne på hans Linux box...
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:39 #29
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.