Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 07:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Skirve udtræk fra en post i en msgbox

Hej ekspertpanel

Spørgsmålet er simpelt, men jeg roder altså rundt i syntakster :-)

Hvis ønsker indeholdet af en post skrevet i eksempelvis en msgbox, hvordan skrives dette i VBA. Post hedder FilmID.
Skal der bruges && eller [] eller "" osv.

Eller er det således:

msg "Film nummeret er:" FilmID

Eller hvordan referere man til en given post når man ønsker værdien oplyst?

Mvh

Morten
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 07:58 #1
docmd.openreport "Filmforside",,, "[FilmId]=" & me.8lstFilmOversigt
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 07:59 #2
nu ved jeg ikke om din rapport hedder filmforside, men...!~)
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 08:08 #3
Nej det er faktisk en formular der hedder FilmForside :-)

Men mit spørgmål hander under dette emne ikke om at åbne en formular. Men om hvordan men skriver indeholdet fra en post. Om der bruges "" && [] ## osv. omkring identiteten, eller om der ikke bruges noget overhovedet,hvis du kan forstår mig :-)
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2008 - 08:11 #4
You dont say anything about how you find the record you want to show in the messagebox, but if you are on a form/record then something like this will work.

MsgBox ""Film nummeret er:" & Me.FilmID
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2008 - 08:12 #5
Otherwise we need some more information
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 08:37 #6
Min pointe er hvordan man skriver syntaxten. Når bruger INSERT INTO VALUE brugers der eksempelvis Massere af "" og [] derfor er jeg rundt på gulvet med hensyn til selve syntaxten :-)
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 09:17 #7
MsgBox ""Film nummeret er:" & Me.FilmID

Der er en " for meget. Sådan:

MsgBox "Film nummeret er:" & Me.FilmID
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 09:18 #8
Evt således for at få mellemrum melem teksten ig filmid:

MsgBox "Film nummeret er: " & Me.FilmID
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2008 - 09:32 #9
The reason why there can be [] is because the field names contain invalid characters or the names are also reserved. For exmple

My Date 'Contains a space and as you can see is actually 2 words
Date    'Reserved word

So by putting them in [] Access accepts them

[My Date]
[Date]

'' are used for text fields in the table. So if you have to insert a text then the value must be inside 'Value goes here'
For numbers they arent needed.

Now a message box is different, al you need to do here is build a string to display.

So
MsgBox "Film nummeret er: " & Me.FilmID
Would build a string something like this

"Film nummeret er: 1234"

But you could alos do this
MsgBox "Film nummeret er: '" & Me.FilmID & "'"

Which would give you this
"Film nummeret er: '1234'"

Both acceptable
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 09:50 #10
En Msgbox kan formateres så den bliver mere læsevenlig:

MsgBox "Film nummeret er: " & vbNewline & Me.FilmID

Returnerer:

Film nummeret er:
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 09:53 #11
Så kom jeg lige forbi igen og hvordan f..... jeg fik den ide, at det drejede sig om at udskrive en post i en rapport ved jeg ikke!~)
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2008 - 09:59 #12
Maybe the time (07:58:19) :o)
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 10:13 #13
!~)
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 13:14 #14
Hold da ferie. Var der nogen der sagde at det er let at forstå :-)

Tak for hjæpen indtil videre. Jeg prøver der hjemme og så deler jeg rundhåndet ud af point :-)

Mvh.

Morten
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 13:20 #15
Hvid du lægger din e-mail, kan jeg sende dig nogle eksempler på formatering af en MsgBox.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 14:10 #16
Formatering?~)

Hvordan det... det vil jeg også gerne se spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 14:49 #17
Sendt
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 15:23 #18
Hej Mugs

Min e-mail er mga@tdcspace.dk

Mvh

Morten