Avatar billede wizzz Nybegynder
24. januar 2008 - 14:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne/Lukke enkelt WorkSheet uden at forstyrre andre Regneark

Jeg er ved at skrive en application som skal hente data fra et Excel Regneark. Det går fint med at åbne, hente data og lukke igen når Excel ikke er åbent i forvejen.

Jeg gør følgende:

Dim XL_Sheet as object

Set XL_Sheet = GetObject(, "Excel.Application")    'Åbn Excel

IF ERR <> 0 Then
    Set XL_Sheet = CreateObject("EXCEL.APPLICATION")    ' Hvis fejl så start Excel og Create Excel object
END IF

XL_Sheet.Visible = True                'Synlig
XL_Sheet.workbooks.Open(Data_Path)    'Åben fil

' Hent data!!

XL_Sheet.workbook.Close

Hvis der er andre Excel regneark åbne bliver de også lukket. Kan jeg på en eller anden måde kun udføre Close metoden på det ene object jeg har åbnet?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. januar 2008 - 17:35 #1
Lige så vel som du sætter et objekt til din applikation, kan du også sætte et objekt til den Excel-fil, som du åbner.

Dim objWB as workbook

Set objWB = XL_Sheet.Workbooks.Open(Data_Path)

'anden kode

'færdig
objWB.Close
Avatar billede wizzz Nybegynder
25. januar 2008 - 09:42 #2
Ja selvfølgeligt da. Det burde jeg da selv have regnet ud! Mange tak for det.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. januar 2008 - 12:55 #3
Velbekomme.