Avatar billede tyfos Nybegynder
24. januar 2008 - 00:54 Der er 1 kommentar

ændre share rettigheder

Nogen der kan give fortælle mig, hvordan jeg ændre rettigheder på et lokalt share i C#. Gerne koden dertil.

Pt. opretter jeg et share således:
/*Opretter netværksshare*/
            // Create a ManagementClass object
            ManagementClass managementClass = new ManagementClass("Win32_Share");
            // Create ManagementBaseObjects for in and out parameters
            ManagementBaseObject inParams = managementClass.GetMethodParameters("Create");
            ManagementBaseObject outParams;
            // Set the input parameters
            inParams["Description"] = "CW Deling";
            inParams["Name"] = "CW Deling";
            inParams["Path"] = @SharedData.Instance.ValgtCWBibliotek;
            inParams["Type"] = 0x0; // Disk Drive
            // Invoke the method on the ManagementClass object
            outParams = managementClass.InvokeMethod("Create", inParams, null);
Avatar billede tyfos Nybegynder
24. januar 2008 - 00:55 #1
Problemet er at når sharet er oprettet så har ALLE læse rettigheder. Egentlig vil jeg bare give Administratorer gruppen fulde rettigheder, men det er også ok hvis Alle får det.