Avatar billede mieritz Nybegynder
22. januar 2008 - 09:46 Der er 1 kommentar

læse fra echo

Jeg har to scripts. Det første bliver aktiveret ved at der sker en fejl på en server.
Det der så skal ske er at det output fra det første script skal sendes til script nummer 2 som så skal behandle det.
Jeg tænkte at man kunne gøre det ved echo kommandoen, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af at læse dette ind i script nummer 2. Håber nogen kan hjælpe mig.
Kan godt tænkes det måske skal gøres på en anden måde, men jeg har kun beskæftiget mig med perl i kort tid.
Avatar billede kodehoved Nybegynder
04. juni 2008 - 12:23 #1
Generelt set kan du jo sende output fra et script til et andet ved hjælp af pipe. F.eks.

script1.pl | script2.pl

sender stdout fra script1.pl som input til script2.pl. Vil du også have stderr med, skal du gøre som følger

script1.pl 2>&1 | script2.pl

Brian