Avatar billede mr_cash Nybegynder
21. januar 2008 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBcript - Path og Folder

Hej Alle

Jeg skal lave et VBscript, som skal gøre følgende :

Kontrolere om server path eksistere :  \\server\path

og derefter så undersøge om mapperne eksistere :
XXX - XXXXXXXX ( der er mange forskellig mapper )

og derefter lave en ny mappe / kopiere og give den et nyt navn XXX - XXXXXXXXBKUP
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 21:19 #1
Prøv med noget ala:

' Tjek om mappen eksisterer
Dim objFSO
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If objFSO.FolderExists(Server.MapPath("DinMappe")) Then
    'Opret ny mappe, kopier indholdet af den eksisterende mappe
Else
    objFSO.CreateFolder(ServerMapPath("DinMappe"))
End If
Avatar billede mr_cash Nybegynder
22. januar 2008 - 14:58 #2
Problemet er at der er måske 100 mapper, som hvert har forskellige navne, men alle mapper starter med at have 3 forskellig bogstaver XXX, så det jeg tror der skal ske er at man skal bruge en variabel.

Jeg har lige prøvet sciptet ellers og får fejl når jeg kører det. Prøvede at kører det som en test på min maskine, hvor jeg havde defineret mappen på c drevet.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2008 - 16:00 #3
Er det til en hjemmeside - altså asp, eller er det til et script, der skal afvikles i Windows - altså som et lille program?

Prøv noget i retning af:

Set flds = fso.GetFolder("C:\").SubFolders

    For Each f In flds
        If f.Name = dinVariabel Then
' Gør noget ved mappens indhold her
Exit For
End If
    Next

Det skal siges at det ikke er testet, men skrevet direkte i vinduet her.
Det skal opfattes som et clue til at komme videre og ikke færdig kode, der kan copy/pastes og benyttes direkte.
Avatar billede mr_cash Nybegynder
23. januar 2008 - 10:58 #4
Det er til et lille program, som skal afvikels i windows
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 12:12 #5
Altså, grundlæggende er du jo ret upræcis i hvad det er du vil lave.
Jeg har påbegyndt et lille projekt, hvor jeg forsøger at lave det du beskriver, men det er sgu lidt svært når du bare skriver at der er nogle mapper, som har forskellige navne, men at de starter med 3 bogstaver :-)

1. Er der en konsistent navngivning af mapperne? Det bør der være hvis det skal være muligt at validere på mappenavnene ud fra en variabel.

2. Hvad præcis skal der ske når det enten vides om den givne undermappe eksisterer, eller for den sags skyld ikke eksisterer?
Hvor fra skal der kopieres filer?

Med venlig hilsen,
Thomas
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 18:09 #6
Hej igen.

Har lavet et lille backup utility, der først tjekker om en mappe eksisterer (mapperne navngives ud fra dags dato - altså 25-01-2008 med en standard-endelse _Backup).
En mappe vil derfor for i dag hedde 25-01-2008_Backup.

Hvis mappen ikke eksisterer, vil den jo typisk ikke gøre da det formentlig er én enkelt gang en backup afvikles per dag, oprettes den i den overordnede mappe strRootFolder.

Herefter gennemløbes den overordnede mappe for filer og undermapper og disse kopieres til strDestinationFolder, der er specificeret i toppen af scriptet.

For nemheds skyld har jeg lagt det op i en txt-fil på http://winfrastructure.dk/BackupUtility.txt

Håber du kan bruge det, eller i hvert fald kan genbruge noget af det. Har taget mig et par timer eller tre at lave det :-0

- Thomas