Avatar billede b-fix Nybegynder
20. januar 2008 - 13:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med Internet Explorer og embedded flash galleri

Håber en eller anden kan hjælpe mig.
Jeg har en asp side med et embedded flash galleri som henter informationerne fra en xml formateret fil. Jeg har lavet det sådan at den xml formateret asp fil henter relevante billeder fra en database ud fra session variabler.
Opbygningen er som følgende:
Galleriloader.asp    <-  galleri.swf    <- gallery.asp

I galleriloader.asp er der en form hvor brugeren kan vælge hvad der skal vises i galleriet. Formen henviser til sig selv og opdatere session variablerne.
Mit problem består af at Internet Explorer ikke vil opdatere flash filen, dvs. når jeg har valgt nye kategorier i formen op opdatere siden, vises det samme information som da galleriet først blev vist.
NB det hele virker fint i Firefox, Opera og Safari.
Jeg har prøvet at Google problemet og mange skriver løsningen er at tilføje disse meta-tags:
<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache, must-revalidate">
<META HTTP-EQUIV="EXPIRES" CONTENT="0">
En anden side skriver at man skal prøve at tilføje dette:
<%
Response.Expires = 60
Response.Expiresabsolute = Now() – 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"
%>
Jeg har prøvet alle mulighederne, og desværre har ingen af dem afhjulpet problemet. Mit sidste forsøg har været at lade flash hente gallery.asp?r=random number, dette løste heller ikke problemet.
Avatar billede w13 Novice
20. januar 2008 - 14:01 #1
Du kan vist løse det, hvis du genererer en tilfældig sti til flashfilen, hvor gang den loades, altså:

galleri.swf?rnd=<%=rnd()%>
Avatar billede w13 Novice
20. januar 2008 - 14:02 #2
På den måde kan IE ikke genkende, at det er den fil, den har cachet.
Avatar billede b-fix Nybegynder
20. januar 2008 - 17:33 #3
jeg har lige prøvet med det du skrev w13, desværre virker det heller ikke.
http://www.hudevad.dk/Uploads/galleri/hudevad.asp så kan i se hvad jeg mener.

NB udgaven på denne adresse bruger cookies som variabler istedet for session..
Avatar billede w13 Novice
20. januar 2008 - 19:05 #4
Måske skal du også rette:

AC_FL_RunContent( 'codebase','http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0','width','500','height','380','src','hudevad','quality','high','pluginspage','http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash','movie','hudevad' ); //end AC code

Til:

AC_FL_RunContent( 'codebase','http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0','width','500','height','380','src','hudevad','quality','high','pluginspage','http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash','movie','hudevad?temp=<%=rnd()%>' ); //end AC code

Er det korrekt forstået, at dit problem består i at flashen ikke viser de nye billeder, du ligger ind, før cachen bliver slettet?
Avatar billede b-fix Nybegynder
20. januar 2008 - 19:55 #5
Problemet er at flash galleriet ikke henter den xml formaterede fil ned. Om dette skyldes at internet explorer ikke henter swf filen igen eller at den ignorere xml dokumentet kan jeg ikke sige med sikkerhed.
Jeg har prøvet at skrive sql strengen fra databasen af, til en txt fil, og den bliver ikke opdateret når IE viser galleriet anden gang. Min hypotese er så at IE gemmer swf filen i cache, og henter den der fra, frem for at hente den fra serveren igen.
Avatar billede b-fix Nybegynder
20. januar 2008 - 20:01 #6
Jeg har lige ændret AC_FL_RunContent(....... til det du anbefalede, det hjalp desværre ikke.
Avatar billede w13 Novice
20. januar 2008 - 20:34 #7
Nå ja, okay.

Har du prøvet de anbefalede løsninger med at sætte:
<%
Response.Expires = 60
Response.Expiresabsolute = Now() – 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"
%>

inde i XML-dokumentet?

Alternativt kunne du nok bruge temp="tilfældigt tal"-løsningen inde i flash'en på xml-stien. Det burde løse det.