Avatar billede kennith Nybegynder
20. januar 2008 - 00:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MySQL fejl i webshop

Hej jeg har en webshop jeg sidder og leger lidt med og nu får jeg efter at have rodet lidt (dog ikke med noget der burde have med dette at gøre) denne fejl i bestemte situationer:

Warning: mysql_insert_id(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /hsphere/local/home/XXXXXXXX/XXXXXXXXXX/includes/functions/database.php on line 113

Og indholdet i den omtalte fil ser således ud:

110  function tep_db_insert_id($link = 'db_link') {
111    global $$link;
113    return mysql_insert_id($$link);
114  }

er der en der på baggrund af ovenstående kan for tælle mig hvad der skal rettes?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2008 - 01:35 #1
Har du rodet med servernavn/databasenavn/brugernavn/password for database connection ?
Avatar billede kennith Nybegynder
20. januar 2008 - 02:22 #2
Nej! Det er heldigvis ikke en live shop så det betyder ikke så meget foreløbig har jeg løst det ved at udskifte min database.php fil med en tidligere version. Det ser "funktionen" sådanne ud:

  function tep_db_insert_id() {
    return mysql_insert_id();
  }

Jeg har ingen forstand på hvad forskellen er men denne her laver i hvert fald ikke fejl....endnu ;o)
Avatar billede kennith Nybegynder
31. marts 2008 - 16:50 #3
Jeg fandt aldrig en løsning men jeg skriftede den fil der lavede problemer ud med en ældre version og så virkede det.