Avatar billede -simit- Nybegynder
17. januar 2008 - 22:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HashMap først ind først ud

jeg har et HashMap, men når jeg tilføjer en nøgle med tilhørende værdi og gør det igen så kommer det første entry jeg tilføjede ikke nødvendigvis ud først, når jeg itererer gennem hashmappet.

Er der en anden klasse jeg kan bruge til at lagre nøgler med tilhørende værdi som i hashmap, men som følger efter "først ind først ud"-reglen.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2008 - 22:42 #1
Jeg har aldrig brugt den men LinkedHashMap lyder relevant.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2008 - 23:00 #2
fra docs:

Hash table and linked list implementation of the Map interface, with predictable iteration order. This implementation differs from HashMap in that it maintains a doubly-linked list running through all of its entries. This linked list defines the iteration ordering, which is normally the order in which keys were inserted into the map (insertion-order).
Avatar billede -simit- Nybegynder
17. januar 2008 - 23:05 #3
Mange tak, hvis du lægger et svar kan du få point
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2008 - 23:13 #4
kommer her