Avatar billede orfeus Nybegynder
14. juni 2001 - 14:43 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

asp til jsp...

Jeg formoder dette er nemt....
Jeg har lavet en asp-side med ÉN linie asp-kode...
Men vil have det til at køre jsp i stedet for.

jeg får følgende fra en html side:

http://link/side.html?Server=...&User= ---

derfra bruger jeg følgende til at trække det ud..

html..

Server= \"<% Response.Write Request.QueryString (\"Server\") %>\"
                Username= \"<% Response.Write Request.QueryString (\"User\") %>\"

Hvad hedder de to i jsp???
eller er det så nemt???
Avatar billede disky Nybegynder
15. juni 2001 - 17:52 #1
Server= <%request.getParameter(\"Server\")%>
Username= <%request.getParameter(\"User\")%>

Jeg synes det er nemmere, man skal ihvertefalde skrive mindre :)

Avatar billede orfeus Nybegynder
18. juni 2001 - 12:19 #2
Det duer ikke rigtig......Er det mon noget med \"\"\"\" ?

Jeg skriver følgende i IE:

<param name=\"Host\" value=<%request.getParameter(\"Server\")%>>
<param name=\"Username\" value=<%request.getParameter(\"User\")%>>
Avatar billede bobbync Nybegynder
18. juni 2001 - 19:25 #3
Ja det er jo forholdsvis nemt at ændre koden men samtidig skal du huske at JSP normalt ikke kører på en ASP server, så du skal have fat i server der understøtter JSP.
Avatar billede disky Nybegynder
19. juni 2001 - 19:34 #4
prøv med:

<param name=\"Host\" value=\"<%request.getParameter(\"Server\")%>\">
<param name=\"Username\" value=\"<%request.getParameter(\"User\")%>\">

Ellers skulle det være helt iorden.

Men er det Server eller server du vil spørge efter?
Jeg mener den er case sensitive (er dog ikke helt sikker)
Avatar billede nuno Nybegynder
29. juni 2001 - 14:46 #5
<param name=\"Host\" value=\"<%= request.getParameter(\"Server\")%>\">
<param name=\"Username\" value=\"<%= request.getParameter(\"User\")%>\">

der mangler så vidt jeg lige kan lure 2 * = i de 2 scriptlets...

ja - JSP er case sensitive :)

/nuno

Avatar billede disky Nybegynder
29. juni 2001 - 14:47 #6
ups :-)
Avatar billede nuno Nybegynder
29. juni 2001 - 14:50 #7
jeg er også selv EKSTREMT slem til at lave små forglemmelser i mine svar...

:)
Avatar billede disky Nybegynder
29. juni 2001 - 14:52 #8
ja det er lige det, jeg gider tit ikke teste dem først, og så glemmer man det for nemt.
Avatar billede disky Nybegynder
04. november 2001 - 16:02 #9
Orfeus: Gider du lukke spørgsmålet hvis du har fået et svar.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:27 #10
Hvad med at få lukket det spørgsmål.