Avatar billede nemonic Nybegynder
16. januar 2008 - 22:03 Der er 21 kommentarer

Dlink DIR-635 Wireles problem

Hej Eksperter.
Jeg har for nyligt købt mig en Dlink DIR 635, den volder mig bare nogen seriøse problemer.

Mit netværk består af 3 computere, 2 af dem på WLAN, og den sidste på LAN, desuden har jeg en netværksharddisk, den er dog ikke koblet til endnu.
Jeg har WPA-TSK kryptering og så reseverede IP'er.

Den ene kører N teknologi og den anden G.

Mit problem er så, at den simpelthen hopper af det trådløse netværk, både Internettet men også internt, hvilket gør det svært at lave særlig meget på de trådløse, og især overføre filer fra den ene til den anden.

Der er flere router i nærheden og vi kører alle på hver sin frekvens, så det er ikke det der er problemet, jeg har hentet den nyeste firmware, 1,09w.

LAN kører perfekt, og hopper ikke af nettet overhovedet, heller ikke når jeg presser den.

Har i noget bud på en løsning`?

På forhånd mange tak.

Vh Ole
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 13:29 #1
Hej Ole,

Hvilke netkort har du i din trådløse PC'ere ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
17. januar 2008 - 14:18 #2
Mit G netkort er Intel, N er Linksys og den der kører på LAN kører med noget onboard fra Abit.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 14:27 #3
Hej Ole,

Hvilket Intel kort er der tale om ? og hvilken driver har du på ?
Dette kan du se inde i enhedshåndteringen.
Avatar billede nemonic Nybegynder
17. januar 2008 - 15:52 #4
INtel PRO/Wireless 3945BG

Driver 10.1.0.13
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 16:57 #5
Hej Ole,

Du skal have driver 11.5.0.32 på kortet.
Og så kan du requeste en firmware 1.11 hos D-Link.
Det gør du ved at gå ind på www.dlink.dk, tryk på kundeservice og tryk på knappen "hvis du ikke fandt det du søgte, så udfyld formularet og send end mail til os" Udfyld formularen og spørg til version 1.11.
Men prøv lige med at updatere driver først. Dem finder du på intel.com.
Her trykker du på support & download. I søgefeltet skriver du 11.5.0.32 og så skulle du få 3 valgmuligheder. Her vælger du om du har xp eller vista.
Avatar billede nemonic Nybegynder
17. januar 2008 - 21:04 #6
1.11 er det en firmware til DIR-635?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 21:33 #7
Hej.
Ja. 11.1 er en firmware du kan bede om hos D-Link.
Det er en beta, derfor ligger den ikke tilgängeligt.
Men inden du gör det, så foreslår jeg du opdatere driver.
Det siger jeg af personlig erfaring.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 21:34 #8
Endvidere skal du også tänke på at det er en N Draft router. Det er ikke en G router selvom den er bagud kompertibel.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 21:37 #9
Linksys kortet kender jeg ikke. Men hvis der er driver opdateringer til det, så hent dem. N draft, er en draft, så der kommer hele tiden opdateringer.
Avatar billede nemonic Nybegynder
17. januar 2008 - 22:13 #10
Jeg har opdateret dit den driver du skrev, uden held.

Næste skridt er Dlinks beta firmware?

Ja, jeg har sat den til kun at gøre G.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
18. januar 2008 - 06:37 #11
Det sku underligt.
Der er et andet indläg på siden, bare med en Level One Router. Det ligner samme problem. Pröv at sätte den til mixed mode og så en WPA2 kryptering.
Avatar billede nemonic Nybegynder
18. januar 2008 - 08:24 #12
Det var den måde den allerede stod på.

Jeg har ikke prøvet den firmware fra D-Link...

Jeg har prøvet at sætte min bærbar med Intel kortet til med kabel, og sat den til N teknologi...

I dag vil jeg belaste netværket så meget jeg kan, for at se om den går ned, hvis ikke. Går jeg ud fra at det er Intel kortet der har et problem med DIR-635
Avatar billede jc_d-link Praktikant
18. januar 2008 - 11:05 #13
Det lyder som en rigtig god ide.
Vil meget gerne høre resultatet.
Har du requested firmware ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
18. januar 2008 - 16:00 #14
har ikke requested en firmware,
Vil lige prøve det andet.

Indtil nu, ser det ud til at kører.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
19. januar 2008 - 05:55 #15
Lyder godt.

Du skriver bare hvis der skulle dukke nyt op.
Avatar billede nemonic Nybegynder
19. januar 2008 - 10:27 #16
Det skal jeg nok, kan se du ikke har skrevet et svar, du må gerne lige skrive et scar så jeg kan give dit point :)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
19. januar 2008 - 10:58 #17
Det er ok. Ingen point, tak.
Avatar billede nemonic Nybegynder
20. januar 2008 - 21:44 #18
Jeg er nu kommet til den konklusion at Intels Wireless netkort simpelthen ikke kan med den router, ihvertfald ikke den type jeg har i min, men den ovennævnte driver version.

Jeg venter spændt på den nye firmware fra D-Link, indtil da, må jeg kører med kabel, imens jeg søger efter et N-netkort til PCMCIA porten, eller deres firmware kommer, med en løsning (Måske).

Det trådløse har kørt stabilt siden jeg deaktiverede det trådløse, har belastet netværket så meget jeg kunne.

Tak for hjælpen JC
Avatar billede jc_d-link Praktikant
20. januar 2008 - 21:59 #19
Hej nemonic,

Et par spörgsmål/kommentare.
1. Har du prövet med WPA2 krypetring og uden kryptering.
(Mener der er noget med at det kort skal köres i WPA2, men er slet ikke sikker).
2. Hva mener du med "Det trådløse har kørt stabilt siden jeg deaktiverede det trådløse" ?
(Mener du det andet trådlöse kort?)
3. Jeg har selv Intel 4965AGN kort i min ASUS. Jeg kan logge på alt og det körer bare. Så har jeg en kollega ligeledes med 4965AGN kortet på en Dell og for övrigt også driver 11.5.0.32 (det er den samme som til din 3945ABG) og han har samme problem som dig, dog på en anden router, men virker fint på DIR-635. Og ja, hvis jeg ikke var skaldet, ville jeg få grå hår i hoved af det.
Håber at få mulighed for at sniffe på problemet i näste uge. Skal nok vende tilbage med evt. resultat.
4. Har du forresten prövet med Intels Utility istedet for at bruge Windows til at oprette trådlös forbindelse ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
22. januar 2008 - 22:09 #20
1: Ja, uden noget positivt resultat.
2: Ja, jeg mener efter deaktivering af trådløst Intel netkort.
3: Ja, jeg har heller aldrig haft problemer, hverken med andre D-link (Har haft en del), linksys, netgear eller andre.
4: Ja, Intels utility virker slet ikke, vil dårligt nok koble op bare i et øjeblik.
Avatar billede jesperaf Nybegynder
04. februar 2009 - 11:10 #21
Jeg havde samme problem, men der har ikke været noget siden jeg installerede 1.11Beta firmware til routeren. Bare lige som oplysning. Og det er meget lang tid siden.
Tror det er noget med intels 3945abg og routeren der bare ikke passer sammen.