Avatar billede waldenb Nybegynder
13. januar 2008 - 23:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af Win XP, problemer med SATA/RAID driver/controller

Hejsa

Jeg har et ASUS A8V Deluxe motherboard med 2 western digital raptor harddiske, som har kørt RAID0. Jeg har formatteret mine harddiske, samlet partitionerne, og nu skal windows installeres. Jeg har lavet en driver diskette fra motherboardets medfølgende cd, trykker F6 for at loade den, og installerer på mine SATA harddiske. Kort efter kommer den første fejlmeddelelse:

"Setup cannot copy the file:

Fasttx2k.sys
Ptipbmf.dll
Fasttx2k.inf
Fasttx2k.cat"

Jeg ved at de alle er relaterede til SATA/RAID (og installationen virker da også fint hvis jeg bruger en gammel IDE harddisk jeg havde til at ligge), og jeg mener at de burde være loaded fra floppy. Jeg trykker esc og krydser fingre. Installationen kører, og computeren rebooter. Der kommer ca. 2 sekunder af ”windows starter” skærmen, og så en ny fejlmeddelelse:

”A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you’ve seen this stop error screen, restart the computer. If the screen appears again, follow these steps:

Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives and hard drive controllers. Check your Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and the restart your computer.

Technical information:

*** STOIP: 0x0000007B (0xF79F7528, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)”

Jeg har prøvet at slipstreame med nLite, og lægge driveren på (fra ASUS cdd’en var det den i E:\Drivers\Promise\378RAID\WinXP mappen. Jeg prøvede også fra http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=A8V%20Deluxe og tog den der hedder Win XP (VIARAID220d.zip))

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede waldenb Nybegynder
13. januar 2008 - 23:42 #1
Jeg kom til at tænke på noget. Kan man evt. bare kopiere de 4 filer ind i den rigtige mappe? Jeg kan jo godt starte windows (installeret på IDE harddisken), og kan se windows mappen på SATA harddisken (den nåede jo kun at kopiere det meste fra cd'en det er vel ikke rigtig installeret endnu?). I så fald, nogen der ved hvor de skulle lægges?
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2008 - 07:53 #2
Avatar billede waldenb Nybegynder
14. januar 2008 - 21:08 #3
Wuhuu, you rock:) men man skulle stadig bruge floppy i første omgang for at den kunne finde SATA diskene, er det ik lidt underligt? never mind, hvordan giver jeg dig dine velfortjente point?
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2008 - 21:30 #4
Ved at jeg lægger et svar, som du så kan acceptere :-)
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2008 - 21:30 #5
:-)
Avatar billede waldenb Nybegynder
14. januar 2008 - 22:14 #6
alright, done.. og tak igen:)