Avatar billede runenaess Nybegynder
13. januar 2008 - 21:10 Der er 5 kommentarer

Compiler Error Message: CS0103 ved Panel og Repeater

Hej eksperter

I min Class har jeg denne
LB_edit_wish.Visible = false;

men den bliver ved med at fejl..

Compiler Error Message: CS0103: The name 'LB_edit_wish' does not exist in the current context

kan man ikke neste elementer på denne måde.?
Eller skal man kalde LB_edit_wish på en bestemt måde ?
ala P_thelist.thelistrepeater.LB_edit_wish ?

//Source
<asp:Panel ID="P_thelist" runat="server"><br />THE LIST<br />
<asp:Repeater id="thelistrepeater" runat="server">
  <ItemTemplate>
  <asp:LinkButton runat="server" id="LB_edit_wish" Text="Edit wish" OnCommand="Navlink_Click" CommandName="editpost" />
    <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "myheadline") %>
    <hr />
  </ItemTemplate>
</asp:Repeater>
</asp:Panel>

-Rune
Avatar billede nielle Nybegynder
14. januar 2008 - 18:23 #1
Når du lægger kontroller ind i et panel, så skal di kigge efter dem i Panel'ets Controls-property - ikke i selve sidens.

I dette tilfælde ligger repeateren i:

this.P_thelist.Controls[1]
Avatar billede runenaess Nybegynder
14. januar 2008 - 21:00 #2
Hej nielle

Hvorfor this.P_thelist.Controls[1]... 1 fordi den er den første ?
og
this.P_thelist.Controls[LB_edit_wish]
virker heller ikke.

det skulle jo gerne virke så jeg kan "slukke" det link når det passer mig.
f.eks.
this.P_thelist.Controls[1] = false;
Avatar billede nielle Nybegynder
15. januar 2008 - 18:42 #3
> Hvorfor this.P_thelist.Controls[1]... 1 fordi den er den første ?

1 er nu ikke det første - arrays starter ved index 0.

Jeg kan ikke lige gennemskue "hvorfor" - men jeg kan se at det er sådan det ser ud ved at køre denne stump kode fra din side:

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        for (int i = 0; i < this.P_thelist.Controls.Count; i++)
        {
            Response.Write(i + ": ");
            Response.Write(this.P_thelist.Controls[i].GetType().ToString());
            Response.Write("<br>");
        }

Den resultere i dette:

0: System.Web.UI.LiteralControl
1: System.Web.UI.WebControls.Repeater
2: System.Web.UI.LiteralControl

og der kan jeg se at Repeateren ligger på index 1, og at der i øvrigt er en LiteralControl før og efter (index 0 og 2).

> this.P_thelist.Controls[LB_edit_wish] virker heller ikke.

LB_edit_wish er id'et på den indsatte LinkButton. For det første er den af typen string, og Controls[...] forventer et index af int. Det vil derfor slet ikke kompilere.

For det andet har id'et på LinkBox'en intet at gøre direkte med hvilket index den så eventuelt måtte ligge i Control-arrayet - hvis den altså ligger der (hvilket jeg ikke tror). Dette afhængere nemlig af primært hvor mange kontroller der er indsat før i rækkefølgen.

> det skulle jo gerne virke så jeg kan "slukke" det link når det passer mig.
> f.eks.
> this.P_thelist.Controls[1] = false;

Nu er Controls[] altså et array af kontroller - det er ikke et array af boolske variable, så det ville aldrig fungere sådan der.

Måske ville denne komme til at fungere:

this.P_thelist.Controls[1].Visible = false;

- men den vil jo nok skjule hele repeatern siden at det er denne som ligger på index 1 i Controls[] arrayet.

Hvis du ellers har flere rækker i din repeater, så vil du skulle ind og kunne skjule dem individuelt. Derfor kan du ikke bruge LB_edit_wish som jo ikke er specielt individuelt.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. januar 2008 - 18:39 #4
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede nielle Nybegynder
11. februar 2008 - 19:00 #5
??